کسب مقام دوم درمسابقات جهانی رباتیک دانش آموزی+ فیلم

تیم ملی رباتیک دانش آموزی ایران با کسب مقام دوم در مسابقات جهانی چین بامداد امروز به کشور بازگشت.

تیم اعزامی رباتیک دانش آموزی کشورمان شامل ۴۲ نفر منتخب از سراسر کشور به این مسابقات اعزام شدند و توانستند مقام دوم را کسب و به کشور بازگردند.

دانش‌آموزان منتخب کشور جهت شرکت در ۵ لیگ مسیریاب، راگبی، سومو، خلاقیت و گزارش فنی در رده زیر ۱۷ سال با دانش‌آموزان ۲۴ کشور جهان در شهر پکن به رقابت پرداختند.

در این مسابقات تیم‌هایی از کشور‌های ایران، چین، کره جنوبی، مالزی، ترکیه، امارات متحده عربی، اتریش، جمهوری چک، روسیه، لهستان، مصر، تونس، الجزایر، نیوزلند، مکزیک، اکوادور، آرژانتین، مغولستان، تایلند، نپال، بنگلادش، قزاقستان و اتیوپی در مجموع بیش از ۳۰۰۰ شرکت کننده و بیش از ۱۶۰۰ تیم شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۷:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
سلام آیا میدانستید از بچه هاییکه در مسابقات رباتیک به اصطلاح انتخابی تیم ملی ایران که در دانشگاه تهران برگزار شد و منتخب شدند افرادی به مسابقات چین اعزام شدند که توانستند مبلغ حضور در مسابقات را پرداخت کنند. که مبلغ ۵۷۰۰ یورو بود یعنی چیزی حدود ۳۰۰ میلیون تومان. درد اینجاست که در مسابقات علمی هم کسانی برنده می شوند که از لحاظ مالی برنده اند. فقط میدونم در این هیاهو حق خیلی ها خورده شد و دل خیلی از بچه ها و نخبه ها شکسته شد. واقعا چه زمانی میخواد این روال های نادرست اصلاح بشه. خواهشا پیگیری کنید.
آخرین اخبار