ثبت نام ۱۲ هزار و ۷۲۷ زائر اربعین در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۷ زائر اربعین در استان کرمانشاه نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام کرده‌اند.

سعید کریمی‌خو مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : از ابتدای آغاز زمان ثبت‌نام زوار اربعین در سامانه سماح حدود ۱۲ هزار و ۷۲۷ نفر نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند که با توجه به جمعیت استان و آمار متناسب با سال گذشته آمار قابل قبولی است.

وی افزود: به‌منظور بهره‌مندی کامل زائران از امکانات سامانه از قبیل رزرو بلیت، عوارض جاده‌ای، بیمه، وام و... درخواست داریم که مردم هرچه سریع‌تر تا آخرین مرحله در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

کریمی‌خو تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم اربعین امسال حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از طریق مرز خسروی راهی عتبات عالیات شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورت ثبت نام به‌موقع برای زوار اربعین امکان انتخاب مرز و تعیین تاریخ رفت و برگشت فراهم است.

کریمی خو گفت: به‌منظور شرکت در اجتماع بزرگ اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است و در این راستا مردم استان کرمانشاه نیز که قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه مذکور اقدام کنند.

به‌گفته مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه ثبت‌نام در سامانه سماح از سوم مرداد ماه آغاز شده و تا بیستم شهریور ادامه دارد، ارائه خدمات به زوار اربعین از بیست و هفتم ماه جاری تا بیستم شهریور انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه به‌همراه داشتن برگه ثبت‌نام در سامانه سماح برای زوار اربعین الزامی است، افزود: امکان انجام ثبت‌نام به صورت شخصی یا از طریق مراجعه به دفاتر زیارتی استان کرمانشاه فراهم است.

کریمی‌خو با بیان اینکه زوار متقاضی اعزام جمعی می‌توانند در سامانه سماح به صورت گروهی ثبت‌نام کنند، گفت: از زوار اربعین تقاضا داریم به‌منظور رفاه حال سایر زائران طول سفر خود را کم‌تر از یک هفته تنظیم کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار