تبادلات حوزه ارتباط فناوری بین ایران و ترکیه موجب اشتغالزایی می‌شود

سرکنسول جمهوری ترکیه در مشهد گفت: ارتباط بین پارک‌های علم و فناوری ایران و ترکیه منجر به انتقال فناوری خواهد شد و همین امر در جهت اشتغال‌زایی نیز بسیار مهم و اثرگذار است.

فاتح توپچو با اشاره به بازدید چندی قبل خود از مجموعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: حضور ۴۵۰ شرکت و هفت هزار نیرو در پارک علم و فناوری خراسان رضوی نشان از یک زیست بوم ویژه در حوزه فناوری و دانش‌بنیانی است.

وی ادامه داد: گستره فعالیت و توانمندی برخی شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی محدود به داخل ایران نیست بلکه در سطح بین‌المللی نیز حرفی برای گفتن دارد.

سرکنسول جمهوری ترکیه به اشتراکات فرهنگی و تجاری مردم ایران و ترکیه اشاره و تصریح کرد: همکاری بین دو دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه باعث افزایش رفاه بین شهروندان این کشور‌ها شده و از این زاویه می‌توان به گسترش تعاملات و مناسبات به خصوص در حوزه علم و فناوری توجه بیشتری کرد.

فاتح توپچو با تاکید بر گسترش روابط تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه افزود: با توجه به نزدیکی کنسول‌گری ارومیه و تبریز به ترکیه در این شهر‌ها رایزن تجاری داریم و البته در چند روز اخیر با توجه به توانمندی منطقه خراسان رضوی و شهر مشهد برای رفع نیاز‌های تجاری کشور ترکیه، رایزن تجاری کنسول‌گری در مشهد نیز معرفی شد که این اقدام منجر به توسعه تعاملات تجاری خواهد شد.

افزایش تعاملات فناوری بین ایران و ترکیه

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز با حضور در کنسول‌گری جهوری ترکیه در مشهد با فاتح توپچو، سرکنسول این کشور دیدار و بیان کرد: مردم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه اشتراکات زیادی با یکدیگر در حوزه‌های فرهنگی، تجاری و گردشگری دارند که به همین منظور می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه علم و فناوری نیز به صورت جدی‌تر تعاملات گسترده‌ای بین دو کشور رقم زده خواهد شد.

مسعود میرزائی شهرابی با اشاره به بازدید چندی قبل سرکنسول کشور‌های دوست و همسایه مستقر در مشهد از پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکید رییس جمهور، گسترش مناسبات و تعاملات با کشور‌های همسایه است و سعی ما نیز، پیشرفت و پرداختن به مفهوم دانش‌بنیان و فناور در جمهوری اسلامی ایران با محوریت تعاملات دیپلماسی فناوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.