پاپ فرانسیس: باید به وضعیت پناهجویان در اروپا رسیدگی شود

رهبر کاتولیک‌های جهان مرگ و میر در میان پناهجویان را فاجعه‌ای برای بشریت دانست.

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار مرگ و میر در میان پناهجویان به اروپا «زخمی باز برای بشریت» است.

به گزارش فرانس ۲۴، پاپ فرانسیس برای ۴۱ نفری که گزارش گم‌شدن آن‌ها را ۴ بازمانده یک قایق مهاجری برای او آورده بودند دعا کرد و گفت: «با درد و شرم باید بگویم شمار مرگ و میر مهاجران در سال جاری تاکنون به بالای ۲ هزار نفر رسیده است و این یک زخم باز برای بشریت است.»

او در ادامه با تشویق سیاستمداران و دیپلمات‌هایی که برای بهبودی این مسئله تلاش می‌کنند، گفت: «تعهد همه کسانی را که برای جلوگیری از غرق شدن کشتی و نجات ملوانان تلاش می‌کنند، ستایش می‌کنم.»

پاپ فرانسیس پیش‌تر گفته است که خواستار رفتار بهتر با کسانی است که خانه‌های خود را برای زندگی بهتر در جا‌های دیگر ترک می‌کنند و در این هفته نیز نسبت به «بی‌تفاوت شدن» نسبت به مرگ‌ها در میان پناهجویان هشدار داده بود.

به تازگی سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) گفت که «حداقل ۲۰۶۰» مهاجر از اول ژانویه در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند و افزود: «از این تعداد بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در مدیترانه مرکزی، مسیر شمال آفریقا به ایتالیا و مالت جان خود را از دست دادند و این حتی بیش از ۲  برابر مدت مشابه در سال گذشته است.»

گارد ساحلی هم گفت در آخرین حادثه غرق شدن قایق، ۲ تونسی از جمله یک نوزاد، اندکی پس از خروج از سواحل این کشور در شمال آفریقا، جان خود را از دست دادند. شهر بندری شرقی تونس که در حدود ۱۳۰ کیلومتری (۸۰ مایلی) «لامپدوسا» قرار دارد، به عنوان یک سکوی پرتاب مهاجران شناخته می‌شود.

روز گذشته هم مقامات فرانسوی اعلام کردند که پس از واژگونی یک قایق حامل پناهجویان که قصد عبور از کانال مانش از فرانسه به انگلیس را داشت، ۶ نفر جان خود را از دست دادند و ۲ نفر دیگر احتمالاً ناپدید شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
اروپپا باید به جهان سومیا سهمیه بدن
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۶:۱۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
حنای او زنگی برای سیاست مداران اروپا ندارد اروپا حتی کشورهای اسکاندیناوی که زمانی بهشت پناه جویان از کشورهای جهان سوم بود با بحرانی که امروز اروپایی‌ها با آن دستگریبان هستند همان شکم ملت خود را سیر کنند زرنگ‌تشریف دارند
آخرین اخبار