برآورد هزینه ۶ میلیارد دلاری برای بازسازی هاوایی

بازسازی جزایر هاوایی پس از آتش‌سوزی‌های ویرانگر می‌تواند نزدیک به ۶ میلیارد دلار برای آمریکا هزینه داشته باشد.

مرکز بلایای اقیانوس آرام در آمریکا اعلام کرد که "فرایند بازسازی جزایر هاوایی پس از آتش سوزی‌های ویرانگر که بیش از ۲۰۰۰ ساختمان را تخریب کرده، می‌تواند نزدیک به ۶ میلیارد دلار هزینه داشته باشد. "

به گزارش اسپوتنیک، این مرکز دیروز شنبه نقشه‌های ارزیابی خسارت آتش سوزی‌های جنگلی در شهرستان مائویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد ۲۲۰۷ ساختمان در آتش سوزی لاهاینا سوخته یا آسیب دیده اند. در حالی که در مجموع ۳۲۶۳ ساختمان در لاهاینا و کولا در شهرستان مائویی در معرض آتش سوزی قرار گرفته اند. به گفته این مرکز، هزینه تخمینی بازسازی شهرک‌ها ۵.۵۲ میلیارد دلار بوده است.

این ارزیابی همچنین نشان داد که ۸۶ درصد از سازه‌های آسیب دیده یا تخریب شده در لاهاینا مسکونی هستند که می‌تواند ۴۵۰۰ نفر را بی خانمان کند.

مقامات آمریکایی امروز یکشنبه اعلام کردند که تعداد قربانیان آتش سوزی در جزیره مائویی در هاوایی به ۹۳ نفر رسیده است. پنجشنبه گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رسماً یک فاجعه بزرگ در هاوایی را اعلام کرد و منابع فدرال بیشتری را برای کمک به مبارزه با آتش سوزی‌های جاری در این جزایر فراهم کرد.

آتش سوزی هاوایی یکی از بدترین بلایای طبیعی در تاریخ مدرن آمریکاست.

هاوایی چند روزی است که شاهد آتش‌سوزی‌های شدید جنگل‌ها بوده است که سرعت باد به گسترش آن کمک کرده است؛ به ویژه با طوفان "دورا" در نزدیکی این ایالت، در حالی که مقامات در تلاش هستند هزاران نفر از ساکنان را به مناطق امن منتقل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
6میلیارد که‌ چیزی نیست ولی حاضر هستند که این صرف جنگ افروزی کنند تا مردم خودشون
آخرین اخبار