تخلیه ساکنان هاوایی آمریکا در پی وقوع آتش سوزی بی سابقه

آتش‌سوزی در ایالت هاوایی آمریکا سبب تعطیلی مدارس در چندین محله شده و بسیاری را وادار به تخلیه منازل خود و فرار به سمت اقیانوس کرده است.

آتش‌سوزی‌ در جزیره «مائویی» در ایالت هاوایی آمریکا که به خاطر خشکی منطقه ایجاد شده و نزدیک شدن طوفان و بادهای شدید آن را بیش از پیش شعله‌ور کرده، سبب شده برخی مردم از ترس آتش گرفتن خود را در اقیانوس بیندازند.

به گزارش الجزیره، مهینا مارتین، سخنگوی شهرستان مائویی وضعیت را «بی‌سابقه» توصیف کرده و می‌گوید در حال حاضر به خاطر تاریکی اندازه‌گیری خسارت دشوار است.

جزیره «مائویی» همچنین در هشداری در وب سایت خود اعلام کرد برخی جاده‌ها را به دلیل ادامه آتش سوزی بسته است.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا می‌گوید آتش‌سوزی‌ها در نتیجه پوشش گیاهی خشک، باد‌های شدید و رطوبت کم رخ داده است. به گفته دانشگاه هاوایی، آتش‌سوزی‌های بزرگ تقریباً سالانه در برخی از بخش‌های مجمع‌الجزایر هاوایی اتفاق می‌افتد، اما امسال دامنه این آتش‌سوزی‌ها غیرعادی است.

گفته می‌شود طوفان «دورا» که در فاصله ۸۰۵ کیلومتری جنوب جزیره در جریان است تا حدی سبب تندباد شده و آتش را شعله‌ور کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که باد شدید برق خانه‌ها را قطع کرده و ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر را در تاریکی گذاشته است. افزون بر این، وزش باد شدید هلیکوپتر‌های آتش‌نشانی را نیز زمین‌گیر کرده است.

آتش‌سوزی‌های جنگلی در هاوایی آخرین مورد از رخداد‌های آب و هوایی است که تابستان امسال آمریکا و کانادا را تحت تاثیر قرار داده است. تابستان امسال آتش‌سوزی‌های غیرقابل کنترل، گردباد‌ها و موج گرمای بی‌امان بخش‌های مختلف آمریکای شمالی را درنوردید.

گفته می‌شود کیفیت بد هوا که در چند روز گذشته تهدیدی برای سلامتی میلیون‌ها آمریکایی بود، در بسیاری از نقاط بدتر شده و هوای پر از دود ناشی از آتش‌سوزی جنگلی در کانادا در برخی مناطق باقی مانده است.

کارشناسان هشدار داده اند که تغییرات اقلیمی در آینده آتش‌سوزی‌های جنگلی را ویرانگرتر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هیهیه
۲۲:۱۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
این آتش سوزی دلیلش اینه که بعد از ۱۴۰۰ سال تعادل آب‌های زیر زمینی در وو طرف کره بهم ریخته یک سمت باید سرد و طرف دیگه گرم باشه که دارنده دما ی برابر میرسن در صورت تعادل کامل زمین دیگه حرکت نخواهد کرد بخش ایران ابو هوا معتدل وشرق آسیا تو تاریکی مطلق و اروپا جهنم ‌‌البته قبلش زلزله شدید بیرون آمدن جزیره معکوس آسیای میانه سمت عمان و قرق و نابود شدن کل هستی به جز افرادی که سوار کشتی نوح هستند الان سفارشم آماده..
آخرین اخبار