مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی بازوی توانمند متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکار هستند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در ارائه مشاوره‌های تخصصی به کارآفرینان و متقاضیان راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار می‌توانند تأثیرگذار باشند.

 خلیل احمد سلامی در دیدار با اعضای انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های بالقوه این استان در موضوع ایجاد و توسعه کسب‌وکار، مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی باید به صاحبان ایده، استارت‌آپ‌ها، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در همه مراحل کسب‌وکار مشاوره داده و به آن‌ها کمک کنند.

وی با بیان اینکه امروز یکی از نیاز‌های مهم سیستان و بلوچستان احیا و تقویت فرهنگ کار است، افزود: اگر به مقوله فرهنگ کار توجه نشود حتی ایجاد اشتغال هم نمی‌تواند نیروی کار بومی استان را جذب کند، چراکه دامنه مشاغل کاذب و درآمد‌های حاصل از آن گسترده شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: وزارت متبوع برای بهبود فضای کسب‌وکار و حذف امضا‌های طلایی و قوانین دست‌وپاگیر، سامانه مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی را راه‌اندازی کرده است که متقاضیان می‌توانند در کمترین زمان، اقدام به دریافت مجوز برای راه‌اندازی این مراکز کنند.

عزیزاله رودینی، رئیس انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی سیستان بلوچستان هم در این دیدار گفت: هم اینک ۲۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در سطح استان فعالیت می‌کنند که عمدتاً در مرکز استان و در پارک علم و فناوری مستقر هستند.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف ایجاد مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، تسهیل انتقال تجربه، دانش، فناوری و یادگیری بین اجزای زیست‌بوم کارآفرینی، ارائه مشاوره‌های تخصصی کارآفرینی مبتنی بر دانش کاربردی، کمک به بهبود فضای کسب‌وکار، حمایت از راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و کمک به تأمین مالی فعالیت‌های کارآفرینانه از طریق اتصال صاحبان سرمایه به کارآفرینان است.

برچسب ها: تعاون ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار