روسای جمهور روسیه و ترکیه اول سپتامبر دیدار خواهند کرد

یک رسانه‌ی ترکیه‌ای فاش کرد پوتین و اردوغان اوایل ماه آینده میلادی در روسیه یا ترکیه دیدار خواهند کرد.

شبکه A Haber ترکیه امروز (شنبه) فاش کرد که دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای او احتمالا در پایان ماه آگوست یا اوایل سپتامبر برگزار شود.

به گزارش این شبکه ترکیه‌ای در نشست آینده روسای جمهور دو کشور به چندین موضوع پرداخته خواهد شد که مهمترین آن‌ها توافق کریدور غلات است که ۱۷ ژوئیه منقضی شد و روسیه از تمدید آن در ۱۸ ژوئیه به دلیل عدم اجرای بخشی از توافق مربوط به آن خودداری کرد.

این رسانه به تاریخ مشخص و دقیقی برای این دیدار اشاره نکرده و اعلام کرد که اردوغان در انتظار سفر پوتین به ترکیه بر اساس توافقات صورت گرفته میان دو طرف است.

این شبکه همچنین گزارش داد، در صورتی که پوتین نتواند به آنکارا سفر کند، اردوغان ممکن است برای انجام این دیدار به روسیه برود.

پیش از این اردوغان ضمن تایید سفر پوتین به ترکیه در پاسخ به سوالی درخصوص نگرش ترکیه نسبت به تمایل مسکو برای انتقال رایگان غلات روسیه به کشور‌های آفریقایی تاکید کرد: ما در این باره با روسیه هم‌عقیده هستیم. غلاتی را که از روسیه از طریق کریدور دریای سیاه خواهد آمد، ما به آرد تبدیل خواهیم کرد و سپس به کشور‌های فقیر آفریقایی و کشور‌های کم توسعه‌یافته منتقل خواهیم کرد.

برچسب ها: پوتین ، اردوغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
اردوغان دم و دقیقه با بایدن و پوتین ملاقات
آخرین اخبار