اردوغان از پوتین خواست کریدور غلات را باز کند/ سفر رئیس جمهور روسیه به ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه در تماسی تلفنی از همتای روس خود خواست با بازگشایی کریدور غلان موافقت کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در یک تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها در طول جنگ روسیه و اوکراین شد و بر اهمیت فعالیت کریدور غلات دریای سیاه تاکید کرد و این اقدام را «پل صلح» نامید.

براساس گزارش تی آر تی ترکیه، او تاکید کرد: تعطیلی طولانی مدت کریدور غلات دریای سیاه به نفع کسی نخواهد بود و کشور‌های نیازمند غلات، بیشترین ضرر را متحمل خواهند شد.

اردوغان تاکید کرد کاهش ۲۳ درصدی قیمت غلات در سال گذشته از آثار مثبت فعال شدن کریدور غلات دریای سیاه بوده است. او در ادامه گفت: طی دو هفته اخیر که فعالیت این کریدور متوقف شده، قیمت جهانی غلات دوباره ۱۵ درصد افزایش داشته است.

اردوغان اعلام کرد: ترکیه به تلاش‌ها و دیپلماسی فشرده برای تداوم کریدور غلات دریای سیاه را ادامه خواهد داد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه طی تماس تلفنی بر گسترش روابط دو جانبه تاکید کردند و قرار شد براساس توافق دو طرف پوتین به زودی به آنکارا سفر کند. 

رهبران دو کشور در حالی که درباره فعال شدن دوباره کریدور غلات دریای سیاه مذاکره کردند که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته اعلام کرد روسیه بعد از تحقق شرایط خود، برای تسهیل صادرات محصولات اوکراین و روسیه به بازار‌های جهانی از طریق دریای سیاه آماده بازگشت به توافق غلات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
یکی از مهمترین علل‌ تجزیه امپراتوری عثمانی اتخاذ چنین سیاستی در دنیای اسلام بود آیا آقای اردوغان در حال تکرار اشتباهات پدران مبارکش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
این یارو ی متوهم خیلی دور برداشته که کسیه!!!!
ازش متنفرم! هم از آخور میخوره هم از توبره!!! یه عده احمق دنیازده هم تحسینش میکنن که مثلا سیاستمداره و منافع ترکیه رو تامین میکنه!! اینها سیاستمداری نیست، سیاست بازی و سالوسی و تزویره!
بدبخت ملتمس چسبش به اتحادیه اروپا!!!
آخرین اخبار