عربستان نخستین سفیر خود در تشکیلات خودگردان فلسطین را تعیین کرد

عربستان سعودی نایف بن بندر السدیری را به عنوان اولین سفیر خود در تشکیلات خودگردان فلسطین منصوب کرد.

نایف بن بندر السدیری، سفیر عربستان در اردن امروز شنبه رونوشتی از استوارنامه خود را به عنوان سفیر فوق العاده، تام الاختیار و غیرمقیم در فلسطین و سرکنسول در قدس اشغالی به  مجدی الخالدی، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دیپلماتیک تسلیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت عربستان در اردن اعلام کرد که «تحویل اوراق طی مراسمی در مقر سفارت فلسطین در امان با حضور عطاالله خیری، سفیر فلسطین در اردن انجام شد.»

سفیر نایف بن بندر السدیری، اولین سفیر عربستان سعودی در تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود.

بر اساس این بیانیه، پس از آن دو طرف روابط دو جانبه و راهکار‌های تقویت و توسعه آن را در همه زمینه‌ها مورد بررسی قرار دادند.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در جریان شرکت در مجمع گفتگوی منامه گفته بود که «تشکیل کشور مستقل فلسطین تنها راه عادی سازی روابط با اسرائیل است» و تاکید کرد که «اولویت عربستان تلاش برای بازگرداندن اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به میز گفتگوست.» وی افزود: این تنها راه برای ایجاد صلح پایدار در منطقه است.

بنابر این گزارش، همانطور که اخیرا وزیر خارجه عربستان سعودی در یک مصاحبه مجازی در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ گفته است ریاض در صورتی از عادی سازی روابط با اسرائیل حمایت می‌کند که حقوق فلسطینی‌ها تضمین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
ان شاءا...با اسرائیل باهم نابود میشند
آخرین اخبار