بیش از چهار تن مواد افیونی در مرزهای جنوب شرق کشف شد

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از انهدام باند بزرگ قاچاق موادمخدر و کشف چهار تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار رضا شجاعی اظهار کرد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مرزبانان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در مناطق مرزی استان مطلع شدند و با اجرای عملیاتی برنامه‌ریزی شده و هدفمند، موفق شدند این باند حرفه‌ای قاچاق را متلاشی کنند.

وی افزود: بعد از چند شبانه‌روز کار اطلاعاتی و شناسایی محل تردد احتمالی قاچاقچیان، مرزبانان سیستان و بلوچستان با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی، نسبت به کنترل و انسداد مسیرهای تردد آنها اقدام و با انجام عملیاتی هدفمند و سریع، موفق به زمین‌گیر کردن قاچاقچیان شدند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند به وسیله چند دستگاه خودرو محموله مواد افیونی را به عمق کشور انتقال دهند، هنگامی که در کمین مرزداران گرفتار شدند اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کردند که با توجه به موضع‌گیری مناسب، اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی دقیق و حجم سنگین آتش مرزداران، توان رویارویی با دلاور مردان مرزبانی را نداشته و از محل به سمت کشور مقابل متواری شدند.

وی ادامه داد: مرزبانان پس از ساعتی درگیری سنگین با سوداگران مرگ، در چند رشته عملیات موفق شدند ضمن توقیف هفت دستگاه وسیله نقلیه، چهار تن و ۱۰۰کیلوگرم انواع موادمخدر شامل سه تن و ۳۰۰کیلوگرم تریاک و ۸۰۰ کیلوگرم حشیش و سه قبضه سلاح از نوع کلاش و کلت کمری و مقادیری مهمات مربوطه و هفت دستگاه بیسیم دستی را کشف کنند.

سردار شجاعی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش مرزداران سیستان و بلوچستان که طلایه داران مبارزه با قاچاق مواد افیونی در مرزهای کشور هستند، خاطرنشان کرد: مرزهای ایران اسلامی به ویژه مرزهای پهناور این خطه از کشور، با حضور شبانه‌روزی مرزداران و با همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و با حمایت‌های همیشگی مرزنشینان غیور برای زندگی و هرگونه فعالیت اقتصادی، اجتماعی و صنعتی در امنیت کامل است و برای سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان از هر زمان دیگری ناامن‌تر است و با اقدامات غیرقانونی در مناطق مرزی به شدت مقابله و برخورد می‌شود.

برچسب ها: موادمخدر ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.