توطئه آمریکا و صهیونیست‌ها برای ایجاد اغتشاش جدید در ایران

رصد تحرکات جدید مقامات نظامی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد گویا در حال پیاده‌سازی فتنه‌ای جدید در غرب آسیا و در داخل ایران هستند.

در آستانه سالگرد اغتشاشات در برخی شهر‌های ایران و بن‌بست در مذاکرات احیای برجام، سفر اخیر «رونالد مولتری»، معاون وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و دیدار او با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و هم‌زمان اعلام خبر اعزام ۳ هزار نیروی نظامی آمریکا به غرب آسیا، برخی تحلیل‌گران را به این سمت سوق داده است که تحرکات جدید، در راستای هدف شوم واشنگتن برای ناامن‌سازی منطقه و ایجاد ناآرامی‌های جدید در داخل ایران است.

تل‌آویو، مرکز کلیدزنیِ فتنه جدید

وبسایت وزارت دفاع آمریکا روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد) اعلام کرد «رونالد مولتری» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور اطلاعاتی و امنیتی در رأس هیأتی از اعضای ارشد وزارت دفاع این کشور، از جمله ژنرال «اسکات بریر» مدیر سازمان اطلاعات نظامی آمریکا در سفری ۴ روزه وارد تل‌آویو شدند و با «درور شالوم» مدیر سیاسی-نظامی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و برخی از مقامات ارشد وزارت جنگ و نیز مسئولان اطلاعاتی این رژیم دیدار و گفتگو کرد.

به نوشته وزارت دفاع آمریکا، در این دیدار‌ها مقامات دو طرف «درباره افزایش همکاری دوجانبه برای امنیت منطقه‌ای بیشتر و دستیابی به تفاهم بنیادی درباره چالش‌هایی که تل‌آویو با آن‌ها مواجه است» رایزنی کردند و همچنین «بررسی تهدید حزب‌الله لبنان و تلاش‌ها برای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه، و راه‌های تقویت بیشتر همکاری‌های اطلاعاتی و دفاعی دوجانبه» از دیگر محور‌های گفتگو‌های مقامات نظامی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

همچنین برخی رسانه‌های داخلی با استناد به «منابعی در دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی» گزارش دادند که اخیراً ژنرال «فرانک مکنزی»، فرمانده سابق نیرو‌های تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در نشستی محرمانه در سرزمین‌های اشغالی به ژنرال‌های آمریکایی و صهیونیستی توصیه کرده که برای تضعیف اقتدار ایرانیان و جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران باید دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کرد.


بیشتربخوانید


نیرو‌های نظامی جدید آمریکا در منطقه

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۱۲ مرداد به نقل از چهار مقام آمریکایی اعلام کرد که ارتش این کشور در حال بررسی استقرار نیرو‌های نظامی مسلح در کشتی‌های تجاری است که از مسیر تنگه هرمز عبور می‌کنند. بنابر ادعای این مقامات آمریکایی «هدف از این اقدام احتمالی، جلوگیری از توقیف یا مزاحمت برای کشتی‌ها از طرف ایران است.»

این خبر را نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای تأیید و اعلام کرد ۳ هزار نیروی نظامی آمریکا هم‌اکنون در دریای سرخ مستقر هستند. به نوشته «دوویچه وله» اهمیت این خبر در این است که آمریکا حتی در طول «جنگ نفتکش‌ها» که با نبرد دریایی یک روزه نیرو‌های دریایی آمریکا و ایران در سال ۱۹۹۸ به اوج خود رسید و بزرگترین نبرد نیروی دریایی از زمان جنگ جهانی دوم بود، چنین اقدامی انجام نداد.

تحرکات آمریکا در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن

در هفته‌های اخیر تحرکات و اقدامات مشکوک نیرو‌های آمریکایی در سوریه و برخی مناطق دیگر افزایش یافته است. رسانه‌های عراقی روز چهارشنبه گزارش دادند که «علی الزبیدی»، نماینده پارلمان عراق و از اعضای «ائتلاف فتح» نسبت به تحرکات جدید نیرو‌های آمریکایی در سوریه هشدار داد.

الزبیدی دراین‌باره تشریح کرد که «تحولاتی در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن جریان دارد، به ویژه که این منطقه شامل زندان‌هایی است که خطرناک‌ترین عناصر تروریستی داعش را در خود جای داده است. نظامیان آمریکایی این مثلث مرزی را تحت کنترل دارند و اقتدار خود را بر زندان‌های مستقر در آن، تحمیل و برای حمایت از برخی شبه نظامیان و تروریست‌های داعش تلاش می‌کنند و بنابراین یک نیروی مسلح تحت اختیار اشغالگران آمریکایی در این مثلث مرزی حضور دارد.

این نماینده عراقی همچنین به دولت عراق هشدار داد و گفت که «دولت عراق باید تدابیر احتیاطی فوری را در واکنش به تحرکات آمریکا در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق اتخاذ کند، به ویژه اینکه این اقدامات ممکن است در صورت بروز هرگونه تنش با اشغالگران آمریکایی در این منطقه، حاکمیت عراق را تحت تأثیر قرار دهد.»

شواهدی برای باور به «تئوری توطئه»

برخی همیشه تلاش دارند نقش دولت‌ها و عوامل خارجی در بروز و همچنین مشارکت مستقیم آن‌ها در تحولات منطقه و سازماندهی اعتراضات اجتماعی در ایران و تغییر جهت حرکت آن‌ها به سمت منافع و مطلوب‌های مدنظر را منکر شوند و آگاهانه یا ناآگاهانه «توهم تئوری توطئه» را مطرح و سعی می‌کنند با نادیده‌گرفتن عامل خارجی، بیشتر ریشه‌های داخلی و بومی اعتراضات را برجسته کنند و حتی به شکلی عجیب تشدید ناآرامی‌ها و بروز خشونت‌ها را تماماً به عوامل داخلی نسبت می‌دهند.

علی‌رغم اینکه شواهد و تجربه تاریخی نشان می‌دهد، دولت آمریکا به عنوان دشمن اصلی انقلاب و مردم ایران، در دهه‌های گذشته و دست‌کم در سال‌های اخیر یکی از حامیان اصلی ایجاد ناآرامی‌ها و خشونت خیابانی در ایران بوده، در اینجا بدون استدلال و اشاره به دلایل روشنِ دخالت و نقش فعال دولت‌ها و عوامل خارجی و گروهک‌های معاند در اعتراضات پارسال و تبدیل آن‌ها به شورش‌های کور و ساختارشکنانه و سوق‌دادن آن‌ها به سمت اقدامات تروریستی، تنها با استناد به برخی منابع انگلیسی نشان می‌دهیم عوامل خارجی و به‌ویژه آمریکا چگونه برای بروز ناآرامی‌ها و اغتشاشات خیابانی در ایران و تداوم آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

اندیشکده آمریکایی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» یا FDD، که نقش مهمی در شکل‌دهی سیاست خارجی واشنگتن در قبال ایران دارد در ۲۳ می ۲۰۲۲ (۲ خرداد ۱۴۰۱)، یعنی نزدیک به چهار ماه قبل از اغتشاشات شهریوماه پارسال و در بحبوحه اعتراض‌های پراکنده به افزایش قیمت‌ها در گزارشی با عنوان «اعتراضات در ایران اوج گرفته، دولت بایدن می‌تواند کمک کند» به دولت و مقامات آمریکا توصیه می‌کند این نوع اعتراض‌ها را جدی بگیرند و از آن‌ها حمایت کنند.

اف‌دی‌دی برای افزایش ناآرامی‌های گسترده در ایران و مشارکت فعال دولت آمریکا برای جهت‌دهی آن‌ها به سمت منافع واشنگتن، ضمن تأکید بر افزایش تحریم‌ها علیه ایران در حوزه‌های مختلف، مجموعه توصیه‌هایی مشخص به دولت بایدن ارائه داد که در جریان اغتشاشات در رفتار دولت آمریکا کاملاً مشخص بود.

همچنین «کیت کلارنبرگ» روزنامه‌نگار تحقیقی انگلیسی ۱۲ مهرماه پارسال و در اوج اغتشاشات با انتشار گزارشی با عنوان «رمزگشایی از جنگ آنلاین پنتاگون علیه ایران» نوشت، ناآرامی‌های اخیر در ایران از خارج تحریک و مهندسی می‌شوند و با استناد به تحقیقات جدید استدلال می‌کند که چگونه «کلیک یک دکمه در آمریکا، موجب بروز خشونت در خیابان‌های تهران می‌شود». 

کلانبرگ با استناد به بررسی‌ها و پژوهش‌های دو اندیشکده مؤسسه گرافیکا (Graphika) و نظارت اینترنتیِ استَنفورد (the Stanford Internet Observatory) استدلال می‌کند که چگونه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) با استفاده از «ارتش بات‌ها و ربات‌ها» و ایجاد گسترده حساب‌ها و شخصیت‌های جعلی در فضای مجازی، فضای فکری و روانی مردم ایران را دستکاری می‌کند و آن‌ها را به سمت اقدامات ساختارشکنانه سوق می‌دهد.

بهره سخن

در آستانه سالگرد اغتشاشات در ایران، سفر اخیر مقامات نظامی و امنیتی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و هم‌زمان اعلام خبر اعزام ۳ هزار نیروی نظامی آمریکا به غرب آسیا، برخی تحلیل‌گران و ناظران را به این سمت سوق داده که تحرکات جدید در راستای هدف شوم واشنگتن برای ناامن‌سازی منطقه و ایجاد ناآرامی‌های جدید در داخل ایران است؛ همچنان که رسانه‌ها و برخی مقامات منطقه نیز نسبت به تحرکات مشکوک نیرو‌های نظامی آمریکا و فعال‌سازی تروریست‌های داعشی در منطقه هشدار داده‌اند.

در روز‌های اخیر عربستان، امارات، قطر، عمان و بحرین نیز بدون ارائه توضیحی روشنی از اتباعشان خواستند لبنان را ترک کنند و به شهروندانشان هشدار دادند که تا اطلاع ثانوی به این کشور سفر نکنند؛ هشداری که با توجه به تحرکات نظامی اخیر آمریکا در مناطقی از عراق و سوریه و لبنان، شاید معنی‌دار باشد.

هم‌اکنون تمام دشمنان درجه یک مردم ایران اعتراف می‌کنند که ایران در سطح نظامی به بازدارندگی کامل رسیده و سال‌هاست که گزینه حمله نظامی از روی میز دشمنان ایران خارج شده؛ مکنزی در نشست اخیرش با مقامات نظامی رژیم صهیونیستی می‌گوید «چالش خنثی‌سازی تأسیسات هسته‌ای ایران به روش نظامی، نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی، بسیار دشوارتر شده و یک حمله، می‌تواند سرعت حرکت ایران به سمت تسلیحات هسته‌ای را افزایش دهد.» و به جای حمله نظامی، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را توصیه می‌کند.

سالهاست که آمریکا و رژیم صهیونیستی به شیوه‌های مختلف از ترور دانشمندان هسته‌ای تا اعمال تحریم‌های شدید و بی‌سابقه علیه مردم ایران زورگویانه تلاش دارند تا مانع پیشرفت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شوند. با توجه به بن‌بست گفتگو‌ها برای احیای برجام به علت زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب و ایستادگی ایران در برابر خواسته‌های نامشروع آن‌ها و هم‌زمان تلاش‌های ایران برای خنثی‌سازی عملی تحریم‌ها، به‌نظر می‌رسد با توجه به تحرکات اخیر در منطقه باید هشدار‌ها نسبت به تلاش آمریکا و غرب برای فعال‌سازی گسل‌ها و شکاف‌های داخلی ایران در آستانه سالگرد اغتشاشات را جدی گرفت.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۰۱:۰۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
لعنت بر امریکا وصهیونیست جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مرگ به آمریکا مرگ به اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
حمید خدایی
۱۷:۳۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
تجربه ۸سال دفاع مقدس میگه ازنظرآب ونان خوراک و پوشاک ومسکن این مردم نجیب وبا معرفت ایرانی روتامین کنیدبخداوندی خداقسم میخورم که هیچ بنی بشری جرأت نمیکنه به این آب و خاک واین ملت چپ نگاه بکنه خودهمین مردم درست می کنندشون
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۵:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
ما نفهمیدیم دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو
مگه اعلام نکردین که با امریکا به توافق رسیدین و پولهای(((( شمارو)))) آزاد کرده خب مگه میشه هم صلح کنید و هم علیه شما تبانی کنند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
ایران جاسوساشونو فقط داره میفروشه به خودشون چیزی مگه تغییر میکنه
مگه جیسون رضاییان فروخته شد تغییری کرد
Iran (Islamic Republic of)
said
۰۹:۵۸ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
ماشالله به این همه بینش سیاسی خخخخخ داغونی داداش..
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۱۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
ما نباید ذره ای در منطقه جلوی آمریکا کوتاه بیاییم و آمریکا باید از منطقه برود
مسوولین باید بیش از این به مشکلات مردم و رفع گرانی برسند و
مردم هم باید در مقابل آشوب ها هوشیار باشند و فریب رسانه ها رو نخورند و داشته هامون را فدای نداشته هامون نکنن
که گرگ ها در کمین ما نشستن برای دریدن ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر امریکای خبیث وصهیونیست حنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
یعنی همه مشکلات تقصیر این دوتاس؟ گرانی، بی کفایتی، دروغ، اختلاس، دست تو جیب مردم کردن، رانت و هزار بدبختی داخلی دیگه دخالتی ندارن تو اعتراض مردم؟ عجب!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
آره هر چی می کشند جهانیان به خاطر این دو غارتگر وجنایتکار است اینان دزدان بی شرف حهانی هستند
Iran (Islamic Republic of)
said
۱۰:۰۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
تقصیر مسئولین بی وطنی هست که با اینا همکاری می کنند
Iran (Islamic Republic of)
افشین ارجمندنیا
۱۱:۱۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
موقعی که دولت مردان ملت را در زمان سخت تنها گذاشته و خود یکی از عوامل مهم مشکلات مردم شده که ایجاد تورم از ملت چه انتظاری دارید دولت نمی تواند کمترین نظارت در امورات داشته باشد بعبارتی دیگر اگر جای این آقایان میخ می‌گذاشتند بهتر بود حداقل میخ کاری نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
به این اتحاد یعنی آمریکا و اسراییل باید عملکرد مسیولین ایران اضافه کرد که در شرایط بدی اقتصادی، زمینه توطئه و اغتشاش را فراهم کردند.
Iran (Islamic Republic of)
خسته قادر
۰۹:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
شما به مردم برسید مردم گرسنه هستن پول ندارند مالیات راحتی بکنید به مردم خدمت بکنید همه مردم رابیمه کنید وبه کار ومشکلات مردم رسیدگی کنید درآن وقت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۷:۰۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مواظب باشید که کاری نکنید مردم بهم بریزند و در پی آن اغتشاش گران سو استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
اعدام یادت نره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
آقایان مسئول باید روی چند موضوع حیاتی اهتمام ویژه داشته باشند
کنترل فضای مجازی و ماهواره ای معاند که با ترویج نا امید ی و خشونت و دین گریزی و تحزیه طلبی و برگرداندن قوم یأجوج و ماجوج پالانی های بهایی
و توجه به طبقه متوسط و مستضعف با گرفتن مالیات از طبقه مفتخور اولیگارش و بستن تمامی بانک ها ی خصوصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
رصد تحرکات جدید مقامات نظامی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد گویا در حال پیاده‌سازی فتنه‌ای جدید در غرب آسیا و در داخل ایران هستند.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۰:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
ایران باید هیچ رحمی به آمریکا و اسرائیل نکنه تا این همه علیه ایران کاری نکنن
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۰۰:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
بعضی ازآدمای ماچقدرانسانهای پست وپول دوستی هستن حتی نمیشه به این آدماپول دوست گفت ایناپولوپرستش میکنن که درازای پول مملکتوبه بادمیدن اونهم جلوی کسانیکه نمیخوان سر روی تن هیچ ایرانی باشه.امااینبارمثل سری قبل نباید وا بدیم بایدازریشه خشکشون بکنیم نبایدبزاریم اینجورآدمای پست فطرت ناموس این ملت به سخره بگیرن وبه ریش این ملت امام حسین بخندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
اشتباه مثبت دادم، از این نظر بوی پول پرستی می‌آید، رفتم چادر بخرم و آن پارچه‌ای که دوست داشتم قواره ای ده میلیون و گران‌تر هم بود، حجاب کامل یعنی مانتو و شلوار و مقنعه و چادر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
ملت امام حسینی ملتی که فقر توش نباشه مجرد توش نباشه تفرقه اندازی توش نباشه بیمار نیازمند درمان بی‌پول توش نباشه دختر بی جهیزیه توش نباشه پسر بی پول توش نباشه مستاجرین بی پول توش نباشه رانت خواری ودزدی های کلان توش نباشه تبعیض توش نباشه مدارس غیر انتفاعی توش نباشه و.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
نان میخوام یارانه من قطع کردید که ماهی حتا ده هزار تومان درآمد ندارام نان خشک غرز میکنم بلوچستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
یعنی قرار بنزین گرون بشه هرکسی هم‌اعتراض کنه عامل دشمنه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۳:۵۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
هر کی اغتشاش کرد. تبعیدش کنید حزیره ابو موسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
برای اینکه بنزین گرون نشه قچاقچیان بنزین درجابکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
نصرمن‌الله و فتح القریب
پیروزیهای رزمندگانی اسلام نزدیک است انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر امریکا و اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت کند امریکا و صهیونیست توطئه گر را ، به امید خدا دیگر مردم فهیم ایران گول این اوباش را نخواهند خورد
France
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
هرچی متن دور و درازتر بی ارزش تر مخلص کلام در هر صورت توانایی رویارویی نظامی با آمریکا رو ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
مردان و زنان با غیرت گوش به زنگ و آماده باشید برای حضور در میدان.
Netherlands
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
هرکی بیت المال میخوره و شغل داره راضی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه هر کسی رو که بخواد دوبار اغتشاش ایجاد کنه
چنان اینها رو بکوبید تا درس عبرت بشه براشون
Iran (Islamic Republic of)
هاجر
۱۹:۵۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
شاید برای جزایر سه گانه ایرانی خوابهایی دیدند. باید هوشیار و آماده باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانجو
۱۸:۳۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
ردپای تروریست های فرتوت آلبانی نشین مجددادراین قسمت پیداشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
منافع این اراذل را در کشورهای اطراف به مخاطره بیندازید تا اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را درک نمایند..
Canada
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
بدجوری دم خروس شون زده بیرون
دیگه مردم گول کانالهای لندنی و لوسانجلسی و سلبیریدی ها را نمی‌خورند
گرانی و تورم فقط مختص کشور ما نیست
در تمام کشورها گرانی و تورم کمرشکن شده .بدون هیچ تحریمی
انشالله دولت مردمی بیشتر بفکر هم وطن ها باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
باید هم مسولان مربوطه و هم مردم عزیز و جوانان فهیم کشور عزیزمان هوشیار باشند و فریب دوشمنان را نخورند وزیر لب همیشه این ذکر را بگوئید مرگبار امریکای‌ا اسرائیل انگلیس خبیث
Iran (Islamic Republic of)
M.s.t حرف
۲۲:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
چشم واسه جیره تو ما میشیم سپر بلا به این فکر باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
فتنه گران و غرب پرستان اگه ایندفعه هم بخوان دوباره اغتشاش کنن باز هم ی تو دهنی محکم از مردم غیور و با بصیرت ایران میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
تو دهنی محکم؟! نه...
تو دهنی خیییلی محکم..........
Iran (Islamic Republic of)
رحمت
۲۳:۵۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خدای راست میگی به خودم امیدوار شدم
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ حاج احمد متوسلیان
۱۴:۵۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
تاخیر در انهدام مرکز تروریست های وحشی و حرامزاده ی یهودی صهیونیست (اسهال ایل) ، سبب بیشتر شدن درد ورنج بشریت می شود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مسخره کردن از جهالت است حتی اگر آن دشمن باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
یعنی این قدر قدرت دارند که میتونن کل مملکت را معترض کنن
پس قدرت ما چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
نترس
یدالله فوق ایدیهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
غلطی نمی توانند بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
باید همیشه در صحنه باشیم
Iran (Islamic Republic of)
Alborziyan
۱۳:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
آمریکا با اینکارش ته مانده های ابرقدرتی خود را از دست میدهد
و چین بدون اینکه هزینه آیی بپردازد ابرقدرت میشود و ایران و روسیه هم همچون سدی در غرب آسیا
Iran (Islamic Republic of)
ZAGROSIAN
۱۳:۰۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
ایران و روسیه نباید بگذارند غرب آسیا بدست آمریکا بیفتد و تروریستها را برای نابودی غرب آسیا اجیر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
روسیه خودش یک دشمن برای ایران
Iran (Islamic Republic of)
جوان بدبخت ایرانی
۱۲:۴۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خدایا نجاتمون بده از این همه بدبختی..
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ شهید آروین علیوردی
۱۴:۵۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خدایا نجاتمون بده از شر این همه بدبخت فتنه گر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر منافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
ما به فضل پروردگار پوزه آمریکا را به خاک میمالیم تا الان هیچ غلطی نکرده ودر آینده نیز هیچ غلطی نمی تواند بکند فقط باید هوشیار و آماده باشیم و مهمتر از همه به خدا توکل کنیم یقینا پیروزی از آن ملت ایران است ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
به نظر معنی غلط رو نمیدونی
40 ساله ایشالا ماشالا
ما چی کار تونستیم با امریکا بکنیم و امریکا با ما چی کار ها که نکرد
1 دلار معادل 500000 ریال
اول انقلاب 1 دلار 67 ریال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
«یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ»
انشاء الله.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۶:۵۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
احسنت.
لا حول و لا قوه الا بالله العزیز الحکیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
آمریکا و اسرائیل و همدستان آن ها در داخل ایران هیچ غلطی نمی توانن بکنن.
هرغلطی هم تا حالا کردن مثل اغتشاشات سال گذشته ، نظام اسلامی قوی تر وهشیارتر شده و راه شکست دادن دشمنان رو بهتر یاد گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
در انتظار بررسی ۱۶ تا. خدا زیادترشان فرماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خروج سفیانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
به امید نابودی استبداد
زنده آباد آزادی
پاینده ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
حرف دلتو بزن ، ......
آدمای ترسو و بزدل راه بجایی نمی برن !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
کاش همه از شر شیطان آزاد شویم وبه فرامین الهی روی آوریم و معنی آزادی را درک کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
به امید نابودی فتنه گران
زنده باد اسلام و ایران آبادپاینده ایران اسلامی

مرگ بر منافق و فتنه گر ان شرور ز.ز.آ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
همچنین به امید نابودی اراذل و اوباش غربگرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
همیشه شیطان، همیشه فتنه گر ، الهی شرشان به خودشان برگردد.
Germany
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
بخدا قسم همه چی و ارزون کنید هیشکه نمیریزه بیرون‌بقران کمرم ملت خورد شد مسولین چیکا میکنن
چرا ی قلم جنس ارزون‌نمیشه همش داره میرع بالا بخدا سخته
سخت حداقل ارزون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
یعنی چی که ارزون کنید مردم نریزند تو خیابون خوب عزیز الان درد فقط اقتصاداست که اونم معلومه به خاطر تحریمهای نا به جای غرب است اما اون زمان دشمن سوءاستفاده کرده و حمله می کنه دیگه خدا می دونه دردها چند تا می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
گور بابای آمریکا واسراییل غاصب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
+ گور بابای مزدورای روسیه کومونیست