اسرائیل و آمریکا «ائتلاف نظامی منطقه‌ای» تاسیس می‌کنند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد ائتلاف نظامی که با همکاری کشور‌های منطقه در حال تاسیس است، با سفر قریب‌الوقوع بایدن تقویت خواهد شد.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) مدعی شد که این رژیم در حال توسعه یک ائتلاف دفاع هوایی منطقه‌ای به سرکردگی آمریکا است و افزود ممکن است با سفر ماه آینده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  به اراضی اشغالی تقویت شود.

به گزارش رویترز، بنی گانتس این همکاری را «ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه» خوانده و اعلام کرد هم اکنون در حال انجام است. بر اساس متن رسمی منتشر شده از سوی او این پروژه از سال گذشته کلید خورده است. در متن به نام کشور‌های عضو ائتلاف اشاره‌ای نشده است.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر با نزدیک شدن به کشور‌های عربی همسو با آمریکا به آن‌ها پیشنهاد همکاری نظامی داده است. از میان کشور‌های اتحادیه عرب تا کنون مصر، اردن، امارات، بحرین، سودان و مراکش روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده اند. عربستان از عادی سازی به صورت علنی سر باز زده است، اما رسانه‌ها ماه گذشته گزارش دادند واشنگتن به طور مخفیانه در مذاکرات بین ریاض و تل‌آویو برای عادی سازی روابط میانجیگری می‌کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است از ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه به غرب آسیا سفر کند. در این سفر وی با مقامات صهیونیست دیدار خواهد کرد. بخش دیگری از سفر بایدن شرکت در نشست سران منطقه‌ای حوزه خلیج فارس است. مقاماتی از کشور‌های مصر، عراق، اردن و عربستان در این نشست حضور خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۲۳:۴۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
کشورهای عربی منطقه خواستار سر جمال احمد حمزه خاشقجی روزنامه نگار مقاله نویس و نویسنده عربستانی و مدیر و سردبیر ارشد شبکه خبری العرب هستند.
آخرین اخبار