مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

۷۵ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زنجان بر اساس استاندارد عملی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تأکید بر مهارت محور بودن دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای گفت: ۷۵ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این استان بر اساس استاندارد عملی است.

محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: هدف از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارت آموزی است و این دوره‌ها به نحوی برگزار می‌شود که در نهایت منجر به اشتغالزایی برای افراد شود.

وی تصریح کرد: ۷۵ درصد آموزش‌ها بر اساس استاندارد عملی و ۲۵ درصد تئوری یا همان عمومی بوده و هدف از سنجش صلاحیت بنگاه‌های اقتصادی ارتقای مهارت‌های شغلی در استان است.

انصاری یادآورشد: آموزش‌ها و ارتقای مهارت‌ها بر مبنای نیازهای شغلی در استان اجرا می‌شود و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر مراکز شهرها شامل تیم‌های سیار است که طبق اعلام نیاز داوطلبان در مرکز فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: بیکاری نقطه آسیب پذیر برای هر فرد در جامعه است و در کنار کار باید اشتغال را نیز مد نظر داشت بر همین اساس هدف سازمان فنی و حرفه‌ای استان آموزش معتادین بهبود یافته، زنان سرپرست کار و کودکان کار است.

انصاری با اشاره به اینکه قائل به تفکیک جنسیتی در ارائه آموزش‌ها نیستیم، اضافه کرد: هیچ محدودیتی در حوزه آموزش بین خواهران و برادران وجود ندارد و آموزش‌ها طبق تقاضا محور بودن در دوره‌های آموزشی انجام می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در ارتباط با دوره‌های پرطرفدار سازمان فنی و حرفه‌ای استان نیز گفت: رشته‌های برق، الکترونیک، رباتیک، جوشکاری، مکانیک خودرو، کامپیوتر و برق خودرو، صنایع دستی، قلم زنی، صنایع مس، الماس تراشی، طلا و جواهر سازی، دوره‌های تخصصی امنیت شبکه و آینه کاری از جمله دوره‌های پرطرفدار برای برگزاری دوره هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
بهتر بود به حقوق پائین کارکنان آموزش فنی وحرفه ای هم اشاره میکردند تا مردم بدانند ید جور شرمنده اهل وعیال شدیم