آغاز عملیات اجرایی ترمیم بخشی از راه‌های اصلی تربت حیدریه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت حیدریه گفت: عملیات اجرایی ترمیم بیش از ۲۸ کیلومتر از راه‌های اصلی شهرستان تربت حیدریه آغاز شده است.

علی اصغر کرباسی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت حیدریه گفت: از مجموع ۷۶۴ کیلومتر راه‌های برون شهری تربت حیدریه، ۸۹ کیلومتر بزرگراه، ۱۸۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۴۸۸ کیلومتر راه روستایی در این خطه وجود دارد که به علت کمبود اعتبارات طی چند سال گذشته رویه آسفالتی راه‌ها وضعیت مطلوبی نداشته است.

او افزود: طی یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی برای  بهسازی رویه آسفالتی راه‌های بین شهری و منتهی به مشهد مقدس صورت گرفته که راه‌های شهرستان تربت حیدریه نیز از این امر بهره‌مند شده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت حیدریه ادامه داد: تاکنون ۹ کیلومتر از راه‌های اصلی شهرستان به وسیله آسفالت گرم روکش شده و ۱۹ کیلومتر دیگر در دست اجرا است  که مجموعا ۲۸ کیلومتر تا پایان سال جاری مرمت و روکش آسفالت خواهد شد.

کرباسی بیان کرد: عمده اقدامات با اولویت در محور تربت حیدریه-مشهد و کمربندی تربت حیدریه از سمت گناباد است در ادامه مسیر برگشت از سمت مشهد به تربت حیدریه نیز در دست اقدام است که امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز، باقیمانده مسیر به سمت گناباد به طول ۳۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت که رویه نامناسبی دارد نیز در دستور کار قرار گیرد.

او تصریح کرد: همچنین مرمت راه‌های فرعی و روستایی تربت حیدریه شامل سرکاریز، رودخانه، نوری و بُرس، قشرباط، محمودآباد، اسفیز و دافی، آلی، تجرود، کوهی، کامه سفلی، غنچی، پاگدار و حصار جلال نیز در دست اقدام است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت حیدریه تاکید کرد: برخی از این روستا‌ها دارای جاذبه گردشگری هستند یا در محور فرعی تربت حیدریه به شهرستان‌های مجاور همچون مشهد و نیشابور قرار دارند بنابراین علاوه بر روستائیان؛ برای گردشگران و مسافران هم حائز اهمیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.