تعداد اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی خراسان رضوی ۱۶۴ واحد است

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون تعداد اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی استان ۱۶۴ واحد است که عمده آنها در ۲۶ شهرستان‌ استان قرار دارند.

=یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: شهرستانهایی که بیشترین تعداد اقامتگاههای بومگردی را دارا هستند به ترتیب عبارتند از طرقبه - شاندیز، چناران، گلبهار، کلات، گناباد،تربت حیدریه، چناران، خواف، نیشابور، کوهسرخ و درگز.

او افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۹ موافقت اولیه ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی که بیشتر آنها مربوط به مناطق روستایی است صادر شده است که از این تعداد ۲۲ واحد پس از مرمت و آماده سازی بنا، موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شده و مشغول به فعالیت شده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ادامه داد: این اقامتگاه‌ها که بیشتر در روستاها و شهرهای کوچک استان قرار دارند در شهرستان‌های چناران، گلبهار، طرقبه شاندیز،درگز ، تربت حیدریه، تربت جام، مشهد، رشتخوار، نیشابور، گناباد، کلات، تایباد، خلیل آباد و کاشمر راه اندازی شده است.

بیدخوری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، حفظ خانه‌های ارزشمند تاریخی ایجاد اشتغال و کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی و نیز ایجاد زیرساخت اقامتی و توسعه گردشگری مناطق روستایی و شهری است.

او تصریح کرد: اشتغال مستقیم ایجاد شده توسط اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی خراسان رضوی بیش از ۵۵۰ نفر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تاکید کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از واحدهای بومگردی می توانند به لینک https://tourism.razavichto.ir/boom-gardi.aspx مراجعه کنند.

بیدخوری اظهار کرد: هرگونه شکایت از این واحدهای بومگردی از طریق سامانه ملی ۰۹۶۲۹ و سامانه استانی ۰۵۱۳۷۲۸۳۰۰۱ پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار