۲۶۹ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در لرستان فعال شد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: ۲۶۹ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت آموزی جوانان این استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون فعال شده است.

"حشمت الله معتمدی" روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: اکنون ۴۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در لرستان فعال و نسبت به دولت قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته که از این تعداد ۲۶۹ آموزشگاه طی فعالیت دولت سیزدهم راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه مشاغل آموزشی استان در چهار رشته اصلی صنعتی، خدماتی، کشاورزی و فنی ارایه می‌شود و زیرساخت‌های لازم در این راستا ایجاد شده است افزود:همچنین در حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از ۵۰ درصد خدمات به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۳۰ هزار استاندارد شغلی و حدود ۱۵ هزار شایستگی تعریف کرده و مدارک آن در بیش از ۲۰۰ کشور عضو سازمان جهانی کار قابل ترجمه و استفاده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان ادامه داد: طی دولت سیزدهم، تغییر و تحول شگرفی در سازمان ایجاد و در جشنواره ملی مهارت ۲ مقام ملی توسط استان کسب شد، هم اکنون نیز تمام اقشار آسیب پذیر، سربازان وظیفه، دانش آموزان و دانشجویان، طلاب و زندانیان جزو جامعه هدف فنی و حرفه‌ای استان هستند و براساس نیازسنجی و تقاضا محوری تحت آموزش این اداره کل قرار دارند.

معتمدی با بیان اینکه مراکز جدید متناسب با فناوری روز در استان ایجاد و طرح‌های نیمه تمام نیز پیگیری شده است اظهار داشت: برخلاف سال‌های قبل که صدور مجوز ممنوع و بازار سیاه در خصوص معامله مجوز‌ها آغاز شده بود، تسهیل در صدور مجوز‌ها توسط دولت سیزدهم انجام شد و فنی و حرفه‌ای در صدور مجوز‌ها اقدام خوبی داشت.

وی گفت: در این راستا ۲۶۹ مجوز در لرستان صادر شده است که هر کدام حدود پنج نفر اشتغالزایی داشته است و تعدادی مربی نیز در این مراکز فعال هستند.

 

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.