مدیرکل میراث‌فرهنگی و رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به دیدار صنعتگران رفتند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان و هیئت همراه با حضور در خانه خلاق زاهدان پای درددل‌های صنعتگران صنایع‌دستی نشسته و این اطمینان را به آن‌ها دادند که حامی صنعتگران هستند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان،  مدیرکل میراث‌فرهنگی، رئیس پارک علم و فناوری به همراه معاونین از خانه خلاق زاهدان بازدید و به بررسی مشکلات و معضلات صنعتگران پرداختند.

شماری از صنعتگران در این دیدار خواستار حمایت و ایجاد بازار فروش شده و گفتند: هم‌اینک بازار فروش ما از طریق پیام‌رسان‌ها و نرم افزار‌هایی همچون "باسلام" است.

این صنعتگران ادامه دادند: ارائه تسهیلات کم‌بهره و برپایی نمایشگاه‌ها خصوصا نمایشگاه‌های بین‌المللی خواسته ما از متولیان امر است چرا که علاوه بر معرفی صنایع دستی منجر به بازاریابی و فروش محصولات می‌شود که کمک شایانی به معیشت صنعتگران و اقتصاد کشور می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: صنایع دستی نقش موثری در عرصه گردشگری و میراث فرهنگی داشته و ارتباط ‏تنگاتنگی با یکدیگر دارند، چرا که هر صنعتگری که به عنوان گردشگر تولیدی خود را در کارگاه و بازارچه ‏ای ببیند قبل ازاین که خریدار صنایع دستی باشد یک گردشگر است، بنابراین ارتباط خوبی میان گردشگران ‏و صنایع دستی وجود داشته و در معرفی آداب رسوم و فرهنگ بومی استان، اثرگذار است. ‏

علیرضا جلالزایی ادامه داد: ارائه تسهیلات کم‌بهره بانکی، تحت قراردادن پوشش بیمه‌ای، ارائه آموزش‌های رایگان ‏برای ‏شاغلین و عموم از جمله اقدامات و حمایت‌های صورت‌گرفته از صنعتگران در استان است.

او گفت: بازسازی و مرمت گاراژ ملک زاهدان در حال انجام بوده که مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته پس از اتمام مرمت اثر فوق در طرح احیای کاربری بازارچه دائمی تولید و فروش محصولات صنایع دستی استان به منظور حمایت از صنعتگران صنایع دستی استان در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.