دستیابی سازمان ملل به مدارک جنایت علیه بشریت در میانمار

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد به مدارکی دست یافته که بمباران کورکورانه و آتش زدن روستا‌ها در میانمار را تایید می‌کند.

سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد مدارک محکمی در دست دارد که از «افزایش چشمگیر» جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در میانمار حکایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل اعلام کرد این اسناد به میزانی است که می‌توان با استفاده از آن‌ها عاملان این جنایات را به مراجع قضایی معرفی کرد.

سازمان ملل در گزارش سالانه خود موسوم به راهکار تحقیق مستقل سازمان ملل برای میانمار که در سال ۲۰۱۸ از سوی شورای حقوق بشر این سازمان ایجاد شد، تاکید می‌کند «مدارک جمع آوری شده افزایش چشمگیر جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت را در کشور با حملات تعمیم یافته و نظام‌مند به غیر نظامیان نشان می‌دهد». 

سازمان ملل در این گزارش به بمباران‌های هوایی کور کورانه، انهدام روستاها، قتل عام غیر نظامیان و مبارزان بازداشت شده، همچنین شکنجه و خشونت‌های جنسی هولناک اشاره می‌کند.

نیکلاس کوماجیان، رئیس هیئت راهکار سازمان ملل در میانمار اعلام کرد «جان باختن هر انسانی در میانمار مصیبت بار است، اما انهدام کامل جوامعی بر اثر بمباران‌های هوایی و آتش زدن روستا‌ها به ویژه تکان دهنده است».

به اعضای هیات راهکار سازمان ملل هرگز اجازه داده نشده است به میانمار عزیمت کنند، اما آن‌ها از طریق بیش از ۷۰۰ منبع «بیش از ۲۳ میلیون عنصر اطلاعاتی» را به ویژه از اظهارات شاهدان، اسناد، عکس ها، ویدیوها، مدارک پزشکی قانونی و تصاویر ماهوراه‌ای جمع آوری کرده اند. 

این گزارش خاطر نشان می‌کندد «این واقعیت که مقامات بلند پایه این جنایات را نادیده می‌گیرند، می‌تواند نشانگر این امر باشد که منشاء این جنایات آن‌ها هستند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
میانمار باید خسارت و کشتار مسلمونا رو جبران کنه و تا ابد حق نداره جلوی مسلمونا سر بلند کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
خودتون به درد سرنندازید.ابراز نگرانی کافیست
آخرین اخبار