بررسی شرایط عمومی داوطلبان انتخابات مجلس در مرحله پیش ثبت‌نام

رییس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری گفت: در مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی اطلاعات بارگذاری شده توسط داوطلبان توسط دستگاه‌های ذیربط صحت‌سنجی و بررسی و ۶ گواهی صادر می‌شود.

محسن حسین میرزایی گفت: پیش ثبت‌نام یا ثبت‌نام اولیه داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت دیروز آغاز شد و به مدت یک هفته تا تاریخ ۲۲ مردادماه ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اگر فردی در پیش ثبت‌نام شرکت نکند، نمی‌تواند ثبت‌نام نهایی را انجام دهد و شرط ثبت‌نام نهایی، انجام پیش ثبت‌نام است.

به گفته وی، صحت سنجی اطلاعات و صدور ۶ گواهی در مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس صورت می‌گیرد.

رییس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: از افرادی که علاقه‌مند به شرکت در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی هستند به‌خصوص نخبگان و جوانان عزیز دعوت می‌کنیم در روز‌های ابتدایی پیش ثبت‌نام را انجام دهند.

رییس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری متذکر شد: از دیگر موضوعاتی که به قانون انتخابات اضافه شده و در مرحله پیش ثبت‌نام نیز تعیین تکلیف می‌شود این است که وزارت خارجه نیز باید تأیید کند که متقاضی اقامت دائم خارج از کشور و تابعیت مضاعف ندارد.


بیشتر بخوانید


حسین‌میرزایی با بیان اینکه در پیش ثبت‌نام باید متقاضی سه مدرک را بارگذاری کند، گفت: پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان زیر ۵۰ سال، ارائه مدرک تحصیلی و مدرک پذیرش استعفای افرادی که مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات می‌شوند سه مدرکی هستند که متقاضی در مرحله پیش ثبت‌نام بارگذاری می‌کند.

رییس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در مرحله پیش ثبت‌نام تأیید صلاحیت انجام نمی‌شود و تنها مدارک و اطلاعات صحت سنجی می‌شود که فرد در مرحله ثبت‌نام به این ۶ گواهی دسترسی خواهد داشت.

به گفته وی، مدرک تحصیلی متقاضی توسط یکی از مراجع وزارت علوم، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه علمیه براساس محل تحصیل صحت سنجی می‌شود.

وی افزود: مدرک پایان خدمت و معافیت دائم را نیز سازمان نظام وظیفه گواهی صادر می‌کند، همچنین ایرانی الاصل بودن و قرار داشتن در بازه سنی (۳۰ تا ۷۵ سال) متقاضی توسط سازمان ثبت احوال تأیید می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نداشتن اقامت دائم و تابعیت کشور بیگانه متقاضی را وزارت خارجه تایید می‌کند و سازمان اداری و استخدامی کشور نیز تأیید می‌کند که متقاضی مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌باشد یا خیر و اصالت استعفا را تأیید می‌کند.

حسین میرزایی گفت: دستگاه قضایی نیز گواهی محرومیت نداشتن متقاضی از خدمات اجتماعی را صادر می‌کند.

رییس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری گفت: در ستاد انتخابات استان و کمیته‌های ستاد با نصب‌العین قرار دادن فرامین مقام معظم رهبری وظیفه داریم برای اجرای انتخابات برنامه داشته باشیم تا هر آنچه که برای برگزاری یک انتخابات سالم و در چارچوب قانون نیاز است فراهم شود.

وی عنوان کرد: بنای ما این است که تمام فرایند‌های انتخابات را به‌صورت شفاف انجام دهیم و انتخابات در یک اتاق شیشه‌ای انجام شود و برای همگان قابل رؤیت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار