دستگیری متهم به کلاهبرداری ۱۶۰ میلیون ریالی در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی مشهد از شناسایی و دستگیری متهم به کلاهبرداری ۱۶۰ میلیون ریالی با ترفند ارسال لینک همراه بانک جعلی خبر داد.

عباسعلی دهقانی جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: در پی شکایت مردی جوان مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز پول از حساب بانکی اش، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: مالباخته در اظهارات خود عنوان داشت با جستجوی اپلیکیشن همراه بانک و دانلود برنامه از یک سایت ناشناس و نصب و ارائه کلیه دسترسی‌ها به برنامه مذکور متوجه شدم علاوه بر این که این اپلیکیشن خدمات بانکی ارائه نمی‌کند، کل موجودی حسابم که ۱۶۰ میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: در بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، اپلیکیشن مورد استفاده شاکی جعلی بوده و متهم با سواستفاده از نام همراه بانک و اخذ مجوز دسترسی به تلفن همراه علاوه بر سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک، با دسترسی به پیام‌ها رمز یک بار مصرف را نیز جهت برداشت از حساب استفاده کرده است.

دهقانی بیان کرد:کارشناسان پلیس فتا پس از شناسایی متهم و پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم را در یکی از استان‌های شمالی دستگیر کردند.

او تصریح کرد: دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجوگر‌های ناشناس استفاده نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.