هجدهمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان استثنایی کشور در مشهد آغاز شد

هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کشور (استثنایی) در بخش دانش آموزان دختر امروز به میزبانی خراسان رضوی در مشهد آغاز شد.

جواد روحانی رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: در این دوره از مسابقات ۳۰۰ دانش آموز دختر با نیاز‌های ویژه در گروه‌های آسیب دیده شنوایی، بینایی، ذهنی و جسمی- حرکتی شرکت دارند.

او افزود: این دانش‌آموزان در ۱۱ رشته شامل قرائت، قرآن، حفظ، حفظ مکتوب، مداحی، گفتمان مهدوی، مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، دعاخوانی و مدیحه سرایی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ادامه داد: رقابت دانش آموزان دختر در این دوره از امروز، ۱۵ مرداد آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

روحانی با اشاره به اینکه مسابقات دانش آموزان پسر از ۱۹ مرداد به مدت سه روز برگزار می‌شود، بیان کرد: در بخش پسران ۲۷۵ دانش آموز از استان‌های کشور شرکت خواهند کرد.

او تصریح کرد: برگزاری این مسابقات با هدف ترویج فرهن، تربیت قرآنی، عمل به آن و رعایت سبک زندگی اسلامی و در راستای ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی و دینی دانش آموزان برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تاکید کرد: در هر دوره از مسابقات ۲۵ داور ملی و استانی دعوت وکار داوری را بر عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.