هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور در حرم مطهر رضوی

آئین افتتاحیه مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

 اصغر باقرزاده معاون فرهنگی وپرورشی وزارت آموزش وپرورش گفت: این دوره از مسابقات از تاریخ ۳۰ خردادماه تا یکم تیرماه در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که شاهد رقابت ۱۵۰ نفر از فرهنگیان سراسر کشور در رشته‌های قرائت و حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و روش تدریس احکام در دو گروه خواهران و برادران هستیم.

او افزود:۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش در دهه فجر ۱۴۰۱، مسابقات خود را با حضور ۱۰۸ هزار نفر، برگزار و نفرات اول این مسابقات به مرحله استانی راه پیدا کردند و مسابقات مرحله استانی نیز هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد و نفرات برتر که تعدادشان به ۳۲۰ نفر می‌رسد به مرحله کشوری راه یافتند و از این تعداد حدود ۱۶۰ نفر در بخش آقایان و ۱۶۰ نفر در بخش بانوان حضور داشتند.

معاون فرهنگی وپرورشی وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: شرکت‌کنندگان مرحله مقدماتی کشوری آثار خود را در سه رشته قرائت، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام به وزارتخانه ارسال کردند و همچنین متسابقان رشته‌های حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل نیز در ارتباط زنده و برخط با داوران، کار‌های خود را ارائه کردند و در نهایت از بین این ۳۲۰ نفر حدود ۱۵۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

باقرزاده با اشاره به داوران این دوره از مسابقات بیان کرد: در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ ۱۰ جز و حفظ کل قرآن کریم محمود لطفی‌نیا، داور صوت مهدی دغاغله، داور لحن محمد جواد پناهی، داور تجوید حسن حکیم باشی، داور وقف و ابتدا مهدی حسنی و داور حسن حفظ ملیحه اسحاق‌نژاد هستند.

او تصریح کرد: داور صوت ایمان صحاف، داور لحن معصومه عباسی نظری، داور تجوید فهیمه گلپایگانی، داور وقف و ابتدا زهرا افخمی ریحانی، داور حسن حفظ و داوران رشته نهج‌البلاغه بخشعلی قنبری، سید حسین صدر الحفاظ، اسمر جعفری، اشرف السادات حسینی میرصفی و داوران رشته روش تدریس احکام علی زینتی، منوچهر فضلی‌خانی، فریبا حاجعلی، اشرف السادات فاطمی از داوران دیگر در این مسابقات هستند.

معاون فرهنگی وپرورشی وزارت آموزش وپرورش تاکید کرد: این مسابقات بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان در راستای معارف حیات بخش و انسان‌ساز قرآن، عترت و نماز که با عنایت به اهداف و ضرورت‌های لازم دینی پرداخته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.