مدودف: اوکراین باید به زانو دربیاید

مقام جنجالی روس تاکید کرد مسکو نیازی به مذاکره ندارد و اوکراین باید برای صلح به زانو دربیاید.

دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه که این روزها بخاطر اظهارات جنجالی خود مورد توجه است در کانال تلگرامی خود نوشت: «هنوز نیازی به مذاکره با اوکراین نیست. دشمن باید برای طلب بخشش به زانو درآید». 

این مقام روس تاکید کرد هیچ شانسی برای میانجیگری موفق وجود ندارد مگر این که طرف‌ها آماده پذیرش واقعیت‌های فعلی از جمله بازگشت سرزمین‌های اوکراین به فدراسیون روسیه باشند. 

مدودف در ادامه گفت که اگر سه شرط روسیه که مهمترین آن مشارکت دو طرف درگیری است محقق نشود، هیچ طرح صلحی شانسی برای موفقیت ندارد. او دومین شرط را در نظر گرفتن زمینه تاریخی خواند و گفت که اوکراین به عنوان یک کشور مستقل تا سال ۱۹۹۱ وجود نداشت و بخشی از امپراطوری روسیه است. 

صبح امروز در جده عربستان، حدود ۴۰ کشور گرد هم آمده اند تا درباره مجموعه‌ای از اصول مشترک برای برقراری صلح در اوکراین گفتگو کنند. با این حال، یکی از دو طرف اصلی درگیری یعنی روسیه حضور ندارد. انتظار می‌رود این نشست بر روی خواسته‌های رئیس‌جمهور اوکراین و چشم‌انداز صلح مورد حمایت غرب تمرکز کند. مسکو بار‌ها هشدار داده است که بدون ضمانت‌های امنیتی برای روسیه، صلحی در اوکراین وجود نخواهد داشت.

ماریا زاخاروا در واکنش به این نشست که با حضور سی کشور از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا آغاز شد، گفت، هر تصمیمی بدون مشارکت روسیه بی مفهوم است، اما فضا برای بررسی نتایج مذاکرات در جده فراهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۳:۴۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
اوکراین و زلنسکی باید جلوی روسیه زانو بزند و تسلیم شود. اوکراین هنوز جزئی از خاک روسیه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
نمیتوانی اوکراین را شکست دهی مسیو مدودف و هرگز به زانو در نخواهد آمد همانقدر که تو تهدید هسته ای میکنی شدیدا در تهدیدات هسته ای هستی بهترین گزینه خروج از خاک اوکراین است و این حرفها خریداری فکر نکنم داشته باشد.
آخرین اخبار