تمرین میدانی مدیریت بحران و اطفاء حریق در پارک کوهستانی دراک + تصاویر

آمادگی و تمرین به منظور مدیریت بحران در آتش سوزی‌های بزرگ کوهستان و ارتفاعات در پارک دراک شیراز برگزار شد.

هادی عیدی پور مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: آمادگی و تمرین به منظور مدیریت بحران در آتش سوزی‌های بزرگ کوهستان و ارتفاعات در پارک کوهستانی دراک شیراز با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

او ادامه داد: فرماندهی صحنه عملیات و فرماندهی میدان و همچنین پشتیبانی نیرو‌ها و تدارکات تیم‌های عملیاتی بر عهده سازمان آتش‌نشانی بود.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: علاوه بر سازمان آتش‌نشانی؛ مدیریت بحران استانداری، مدیریت بحران شهرداری شیراز، هلال احمر، اورژانس، سپاه، ارتش، مدیریت پارک کوهستانی دراک، شهرداری منطقه ۶، محیط زیست، منابع طبیعی، اداره برق، اداره آب، بسیج و نیرو‌های داوطلب در این مانور حضور داشتند.

عیدی پور گفت: در این مانور میدانی ۸ دستگاه خودرو عملیاتی و پشتیبان از سازمان آتش نشانی و ۳۰ نفر آتش نشان در بخش‌های فرماندهی، عملیات و پشتیبانی شرکت کردند.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: نیرو‌های سازمان آتش نشانی با پیمایش مسیر و حضور در ارتفاعات، کنترل آتش سوزی و اطفا حریق مراتع و جنگل‌ها را تمرین کردند.

 عیدی پور ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی وظیفه استقرار نیرو و تجهیزات، تشکیل مرکز فرماندهی، تقسیم کار نیرو‌های شرکت کننده و فرماندهی میدان را در این مانور بر عهده داشت.

او افزود: با توجه به افزایش احتمال بروز آتش سوزی در ارتفاعات و مراتع در خرید‌های امسال تعداد ۲۰ دستگاه دمنده موتوری و برخی تجهیزات حفاظت فردی مخصوص اطفاء حریق ارتفاعات به تجهیزات تخصصی سازمان آتش نشانی اضافه شد که در این مانور مورد استفاده قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.