در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

غبطه شهدا به حضرت ابوالفضل العباس (ع) در روز قیامت

یک کارشناس مذهبی گفت: همه شهدا در روز قیامت به حضرت ابوالفضل العباس (ع) غبطه می‌خورند و آرزویشان این است که به مقام حضرت (ع) نائل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی، کارشناس مذهبی، درمورد فضائل شخصیتی حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیان کرد: هر یک از شهدا، مقامات و کرامات و فضائل و درجاتی دارند و امام سجاد (ع) فرموده اند: همانا برای عمویم عباس (ع) نزد خداوند تبارک و تعالی مقامی است که همه شهدا در روز قیامت بر او غبطه می‌خورند و آرزویشان این است که به مقام حضرت ابوالفضل العباس (ع) نائل شوند. زیرا بالاترین مقام را حضرت عباس (ع) دارند.

این کارشناس مذهبی گفت: به قول علامه طباطبایی به نقل از استاد خود، مرحوم آیت الله سید علی قاضی: هنگام مکاشفه‌ای که برای بنده شد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را مظهر رحمت الهی دیدم. همه عنایات نازل شده از ناحیه حضرت امام حسین (ع) است و حضرت عباس (ع) باب فیوضات آن حضرت هستند. بنابراین، یکی از القاب حضرت ابوالفضل العباس (ع)، باب الحوائج است و بسیاری از انسان‌هایی که حتی مسلمان و شیعه نیستند و ممکن است دینی هم نداشته باشند در آستان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌آیند و دست توسل به حضرت ابوالفضل العباس (ع) دارند. 

حجت الاسلام والمسلمین غلامی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های علمدار لشکر اباعبدالله الحسین (ع) این است که در کربلا مظاهر عشق و ارادت و وفاداری و گذشت و پای کار امام بودن را به تصویر کشیدند و هر آن چه داشتند را خالصانه به پیشگاه خداوند متعال تقدیم کردند و امان نامه را زیر پا گذاشتند و استوار وثابت، مطیع امر امام خود بودند و اگرچه تشنگی بر ایشان غلبه کرد و آب در دست‌های ایشان بود، ولی قطره‌ای از آب را ننوشیدند و فرمودند برادرم و فرزندان برادرم تشنه هستند و من چگونه از این آب بنوشم؟

این کارشناس مذهبی افزود: حضرت ابوالفضل العباس (ع) دیگران را بر خود مقدم کردند و قبل از این که به شهادت برسند سه نفر از برادرانشان را آماده رزم کردند و به میدان فرستادند و هر سه شهید شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار