ثبت سفارش ۷۳ درصدی کتب درسی در کردستان

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از ثبت سفارش ۷۳ درصدی کتب درسی دانش آموزان ثبت نام شده خبر داد.

هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: از مجموع ۲۳۸ هزار و ۵۳۱ دانش آموز ثبت نام شده استان در سامانه سیدا تاکنون، ۲۳۱ هزار و ۹۶ نفر موفق به ثبت سفارش کتب درسی خود شده اند.

او با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بالغ بر ۳۱۶ هزار دانش آموز در مدارس کردستان ثبت نام کنند، از ثبت سفارش ۷۳ درصدی کتب درسی در استان خبر داد و گفت: استان کردستان هم اکنون رتبه ۷ کشوری را در این زمینه داراست.

ناظمی جلال با بیان اینکه مهلت ثبت سفارش کتب سال تحصیلی آینده دانش آموزان میان پایه فعلا به پایان رسیده است، ادامه داد: در حال حاضر ثبت سفارش پایه‌های ورودی فعال است و دانش آموزان میان پایه باید در انتظار زمان تمدید ثبت سفارش کتب درسی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در خصوص تحویل کتب درسی نیز اظهار داشت: کتب درسی پایه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق استان ارسال شده و پایه‌های دیگر نیز به تدریج در حال ارسال است. همچنین آغاز تحویل مناطق به مدارس مطابق شیوه نامه اعلامی وزارت، ۱۱ شهریور بوده و مدارس نیز می‌توانند از ۱۸ شهریور به تحویل کتاب درسی به دانش آموزان اقدام نمایند.

ناظمی جلال افزود: دانش آموزان برای دریافت کتاب‌های درسی خود باید به مدرسه محل تحصیل مراجعه کنند.

او خاطرنشان کرد: امکان ویرایش و اصلاح سفارش کتب درسی نیز وجود دارد که بر اساس اعلام از سوی وزارت آموزش و پرورش به اولیای محترم اطلاع رسانی می‌شود.

گفتنی است اولیا، دانش آموزان و مدارس می‌توانند به صورت گروهی و فردی با داشتن کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، پس از ثبت نام در سیدا، به سامانه مربوطه به نشانی www.irtextbook.ir مراجعه نموده و نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی اقدام نمایند که در روز‌های اخیر برای پایه دهم به جهت مشکلات اخیر در آماده شدن هدایت تحصیلی دانش آموزان، ثبت سفارش کتب درسی نیز به کندی پیش می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.