اوکراین سفیر لهستان را احضار کرد

وزارت خارجه اوکراین سفیر لهستان در این کشور را برای توضیح درباره اظهاراتش در خصوص کی یف احضار کرد.

گرچه کشور‌های اروپای شرقی و مرکزی به دلیل نگرانی از گسترش جنگ اوکراین به خاک خود طی ۱۷ ماه اخیر حمایت‌های گسترده‌ای از کی یف به عمل آورده اند، اما این به معنای آن نیست که این کشور‌ها بخواهند منافع ملی خود را فدای این مسئله بکنند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه اوکراین امروز (سه شنبه) از احضار سفیر لهستان در کی یف برای اعتراض به سخنان غیرقابل قبولی که مارسین پرزیداچ، مشاور رئیس جمهور لهستان در امور بین الملل مطرح کرد بود، خبر داد. 

اوله نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در این باره به رسانه‌ها گفت: ما با احضار سفیر لهستان به وی گوشزد کردیم اظهار نظر‌های تحریک آمیز مبنی بر ناسپاسی اوکراین در برابر کمک‌های لهستان نادرست و غیرقابل پذیرش است. 

مارسین پرزیداچ که مشاور عالی رئیس جمهور لهستان در امور بین الملل محسوب می‌شود به تازگی در گفتگویی که با رسانه‌ها داشت اعلام کرد این امکان وجود دارد که ما اقدام به تمدید ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از اوکراین کنیم. کی یف باید بابت حمایت‌های بی دریغ ما از این کشور از زمان تهاجم روسیه سپاسگذار بوده و این موضوع را نشان دهد. 

وی خاطر نشان کرد: مهمترین موضوعی که اکنون مطرح است دفاع از منافع کشاورزان لهستانی است که واردات محصولات ارزان قیمت اوکراینی باعث به خطر افتادن آن شده است. تصور من این است که کی یف باید قدردانی خود را از حمایت‌های ما از این کشور در جنگ با روسیه نشان دهد. 

پنج کشور اروپای مرکزی شامل لهستان خواستار تمدید ممنوعیت‌های واردات محصولات کشاورزی از اوکراین به خاک خود تا پایان سال میلادی هستند. ناتوانی کی یف برای صادرات محصولات کشاورزی از طریق دریای سیاه و ورود این محصولات ارزان قیمت به بازار کشور‌های همسایه باعث به خطر افتادن منافع کشور‌های اروپای شرقی و مرکزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار