نیروهای اوکراینی برای حمله به کریمه در انگلیس آموزش می‌بینند

یک روزنامه انگلیسی می‌گوید حدود ۲ هزار سرباز اوکراینی در انگلیس تحت آموزش هستند تا قبل از کریسمس به کریمه حمله کنند.

روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد ارتش انگلیس تیمی بیش از ۲ هزار سرباز اوکراینی را در یک پایگاه آموزشی در جنوب غربی انگلیس جمع‌آوری کرده است تا آن‌ها را برای حمله احتمالی به کریمه آموزش دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این روزنامه می‌گوید این کماندو‌ها آموزش می‌بینند تا «قبل از کریسمس» شبه جزیره کریمه را تصرف کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این نیرو‌ها توسط دو گروه جنگی دیگر پشتیبانی شود.

یک منبع ارشد نظامی انگلیسی که نامش فاش نشده در این خصوص گفته است: «عملیات بازپس‌گیری کریمه شامل حملات متعدد علیه نیرو‌های روسی خواهد بود».

او افزود: «ما می‌توانیم آن‌ها را با تاکتیک‌های خود آموزش دهیم و نحوه استفاده از تجهیزات را به آن‌ها نشان دهیم، اما موفقیت از توانایی خود اوکراینی‌ها برای سازگاری سریع و غلبه بر چالش‌ها حاصل می‌شود». 

مقامات روسیه بار‌ها به کی‌یف و کشور‌های عضو ناتو در مورد عواقب احتمالی حمله به کریمه هشدار داده‌اند. زائور اسمیرنوف، عضو دولت منطقه‌ای کریمه می‌گوید تلاش برای تصرف شبه جزیره کریمه «به یک فاجعه برای تمام اروپا و اوکراین تبدیل خواهد شد. زیرا روسیه ابزار و قدرت لازم برای حفاظت از حاکمیت خود را دارد، حتی اگر اقدامات شدیدی لازم باشد.»

گفتنی است شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ ضمیمه روسیه شد. مردم ساکن این شبه حزیره عمدتا روس تبار هستند و آب‌های آن محل استقرار ناوگان روسیه است. مقامات نظامی اوکراین اخیراً اعلام کرد‌ه‌اند که قصد دارند «به زودی» عملیاتی را برای تصرف کریمه انجام دهند. با این حال، از ماه فوریه چندین مقام پنتاگون ضمن ابراز نگرانی گفته‌اند چنین عملیاتی تقریبا غیر ممکن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
لامصب فقط دو تا پهباد فرستادی که اونم روسیه زدش دیگه بلند پروازی نکن زلی جون :)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
نقشه جنگی که لو برود از قبل شکست خورده زحمت نکشید برگردید خانه هاتان باباجون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
بعید بدونم قصد کریمه رو داشته باشن .معمولا مقصد حمله سری و به کلی سری هست و از طرفی کشتار دو یا سه هزار نفر چندان هم کار سختی نیست چون خیلز راحت میشه یه شبه جزیره رو شخم زد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
به شما چه
Germany
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
کریمه متعلق به اوکراین هستش و به اوکراین برمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
خودشون رفراندوم برگزار کردند و از اوکراین جدا شدند اگر اینطوره به انگل ستان هم بگید بحرین ما رو پس بده از اول مال ایران بوده
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۲۱:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
کفتارها فعلا خوب افتادن به جون همدیگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
درس عبرتی برای برخی پهلوان پنبه ها
آخرین اخبار