دست و پا زدن صهیونیست‌ها برای برقراری روابط با ریاض

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرد این رژیم بیش از هر زمان دیگری به عادی سازی روابط با عربستان نزدیک شده است.

الی کوهن، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه ادعا کرد تل‌آویو بیش از هر زمان دیگری به توافق عادی سازی با ریاض نزدیک شده است.

براساس گزارش نشریه تایمز اسرائیل،  کوهن در مصاحبه‌ای با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد:  «اسرائیل اکنون بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح با عربستان سعودی نزدیک شده است. چشم انداز زمانی پیش‌ِروی ما تا مارس سال آینده است، زمانی که آمریکا به یک رقابت انتخاباتی نزدیک خواهد شد. نفع آشکاری برای آمریکا در انعقاد این توافق وجود دارد؛ نزدیکی روابط ایران و عربستان یک نمایش است».

کوهن در این مصاحبه ادعا کرد که مسئله فلسطین موانعی برای انجام چنین توافقی با عربستان سعودی نیست، اما او از پاسخ به این که آیا رژیم صهیونیستی توقف شهرک سازی را در صورت درخواست ریاض انجام می‌دهد یا نه، خودداری کرد.

پیش از این «باراک راوید» تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد: فکر می‌کنم اتفاقات داخلی اسرائیل در ماه‌های اخیر، احتمال انعقاد توافق با عربستان سعودی را در آینده نزدیک کاهش می‌دهد.

رژیم صهیونیستی و آمریکا طی ماه‌های اخیر دست و پای زیادی برای عادی سازی با ریاض انجام داده‌اند، اما برخی از منابع صهیونیست فاش کردند که ریاض در مقابل این عادی سازی خواستار حمایت آمریکا از برنامه هسته‌ای این کشور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
عربستان ، اگر بر این سیاست خود که غرب را بر سر دوراهی
یعنی ایجاد
رابطه براساس هسته ای و ..قرار داده بماند خیلی عالی است
ومتوجه خواهند شد که اسراییل برای آنها خیلی مهم تر است
و دیگر شیر خودشان را حرام اربابانشان نکنند.
آخرین اخبار