عربستان خواستار اقدام عملی علیه هتک حرمت قرآن کریم شد

وزیر امور خارجه عربستان سعودی از کشور‌های سازمان همکاری اسلامی خواست گام‌های عملی برای مقابله با هتک حرمت قرآن بردارند.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی از کشور‌های سازمان همکاری اسلامی خواست تا تلاش‌های خود را برای برداشتن گام‌های عملی و مؤثر برای مقابله با هتک حرمت مکرر قرآن کریم متحد کنند.

به گزارش عرب نیوز، فیصل بن فرحان در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به حوادث مکرر هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک، گفت که این سازمان مسئول دفاع از ارزش‌های مدارا و صلح، حفاظت و انتشار تصویر واقعی اسلام و نفی و مبارزه با افراط گرایی است.

او بر این واقعیت تاکید کرد که تلاش‌های کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در این زمینه منجر به تصویب قطعنامه‌ای از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ۱۲ ژوئیه شد که در آن هرگونه حمایت و تظاهر به نفرت مذهبی از جمله هتک حرمت به قرآن کریم از طریق اقدامات عمومی و از پیش طراحی شده را محکوم و قویا رد کرد. 

وزیر امور خارجه عربستان گفت آزادی بیان باید یک ارزش اخلاقی باشد که موجب احترام و همزیستی در بین مردم شود و نه ابزاری برای گسترش نفرت و درگیری بین فرهنگ ها.

او همچنین بر لزوم گسترش ارزش‌های تساهل و اعتدال و رد همه اشکال اعمالی که باعث ایجاد نفرت، خشونت و افراط‌گرایی می‌شود، تاکید کرد.

او بر محکومیت شدید کشورش در مورد حوادث هتک حرمت قرآن را تاکید و اعلام کرد که این اقدامات تحریک آمیز تحت هیچ توجیهی قابل قبول نیست.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از سوئد و دانمارک خواست تا از هتک حرمت قرآن جلوگیری کنند و «از اینکه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است، ابراز ناامیدی کرد».

طا‌ها در این دیدار گفت: «مایه تاسف است که مقامات ذیربط مدعی آزادی بیان به ارائه مجوز برای تکرار این اعمال برخلاف قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهند و این امر منجر به عدم احترام به ادیان می‌شود».

اوایل روز دوشنبه، اهانت به قرآن‌ در سوئد و دانمارک بار دیگر اتفاق افتاد، زیرا دولت‌های دو کشور شمال اروپا اعلام کردند که در حال بررسی راه‌هایی برای محدود کردن قانونی چنین اقداماتی در تلاش برای کاهش تنش‌های فزاینده با کشور‌های سازمان همکاری اسلامی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
این اتفاق تلخ میتونه باعث نزدیک شدن کشورهای اسلامی بخصوص ایران وعربستان بشه با متحد شدن این دوکشور میتونن حواب دندون شکنی توخلیج فارس به کشور خاطی بدن که درس عبرتی بشه. واولین همکاری نظامی بین ایران وعربها بشه که برای باعث قوت قلب عربها میشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
همه برای گمراه کردن کشورهای اسلامی از مسایل جنگ اکراین و شورش های رژیم اشغالیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
باریکلا به عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
ای و ا...
آخرین اخبار