استاندار سمنان:

مهارت‌آموزی شتاب‌دهنده توسعه اقتصادی و اشتغال است

هاشمی با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: مهارت‌آموزی ارتباط مستقیم با رونق اقتصادی و از بین بردن بیکاری در جامعه دارد و باید تقویت شود.

 سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: نقش و اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشد و توسعه‌ی اقتصادی بسیار ارزنده و شناخته شده است. بر این اساس توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای شتاب‌دهی به فرآیند تولید در راستای توسعه اقتصادی امری حیاتی و ضروری به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: با ترویج و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از طریق تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش‌های مختلف جامعه، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای شاغلان، آموزش مهارت‌های تخصصی به دانش‌آموختگان دانشگاهی، توجه ویژه به کارجویان روستایی و تربیت نیروی انسانی جوان جامعه به عنوان نیرو‌های مولد کار و توسعه، می‌توان گام‌های بسیار مؤثری در توسعه اشتغال منابع انسانی برداشت.

استاندار سمنان بیان کرد: همت عالی مجریان و دست‌اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه با ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش راهکار‌های مطلوب جهت تولید و درآمد افراد جامعه، تقویت بنیه اقتصادی خانوار‌ها و کاهش بیکاری با استقرار نظام مهارت‌آموزی متکی به الگوی حکمرانی و اتخاذ راهبرد‌های مبتنی بر هم‌افزایی، چرخ‌های توسعه را در بستر فرهنگ و آموزش به حرکت در آورده است که بخش اعظم آن در فعالیت‌های هدفمند و مهارت‌بنیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تجلی یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.