بندر امام خمینی یکی از نقاط قوت توسعه صادرات محصولات پتروشیمی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: صنعت پتروشیمی در حوزه تجارت خارجی برای کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و بندر امام خمینی یکی از نقاط قوت توسعه صادرات محصولات پتروشیمی است.

 ابوطالب گرایلو گفت: توسعه مبادله‌های تجاری کشور از طریق بندر امام خمینی از اهمیت بالایی برخوردار است، باتوجه به همجواری مجتمع بندری امام خمینی و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، همکاری و تعامل میان بخشی در مسیر رشد اقتصادی کشور همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان می‌گوید: آمادگی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی در ارائه خدمات به روند صادراتی محصولات پتروشیمی از اولویت بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول گفت: در همین رابطه مجموعه بنادر استان خوزستان ظرفیت‌های لجستیکی خود را برای ارائه خدمت در اسکله‌های صادراتی پتروشیمی متناسب با نیاز برنامه ریزی و اختصاص خواهد داد.

پیام برزگر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی همجواری مجتمع بندری امام خمینی با محدوده کاری این سازمان در شهرستان ماهشهر را ظرفیت مهم اقتصادی و جغرافیایی عنوان کرد و گفت: این همجواری مزیت‌های اقتصادی قابل توجهی را برای توسعه صادرات محصولات پتروشیمی فراهم کرده است.

او می‌گوید: کاهش خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی راهبرد صنعت پتروشیمی کشور است و مجموع بنادر خوزستان در تحقق این چشم انداز، نقش تاثیرگذاری دارد.

برزگر ادامه داد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در زمینه‌های مختلف همکاری‌های مشترک تاثیرگذاری را در آینده برنامه ریزی خواهند کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.