مبادلات ریلی کالا با جمهوری آذربایجان ۶۳ درصد افزایش یافت

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از افزایش ۶۳ درصدی مبادلات ریلی کالا اعم ازصادرات، واردات و ترانزیت از طریق پایانه مرزی آستارا با جمهوری آذربایجان خبر داد.

غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال۲  گفت: طی این مدت در مجموع ۲۲۵ هزار و ۹۸۲ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا با جمهوری آذربایجان مبادله شد که این میزان نسبت به ۱۳۸ هزار و ۵۳۰ تن کالای مبادله شده در سال قبل در این زمان ۶۳ درصد رشد دارد.

وی میزان ترانزیت ریلی از طریق پایانه آستارا را ۸۸ هزار و ۱۵۶ تن عنوان و بیان کرد: این میزان نسبت به ۳۷هزار و ۸۹۳ تن ترانزیت پارسال۱۳۳ درصد رشد یافته است.

به گفته وی، عمده کالاهای ترانزیتی آرد، ارزن، جو، گندم، مواد شیمیایی، سنگ‌روی، خاک صنعتی و چوب و الوار بوده است.

وی میزان صادرات ریلی کالا به جمهوری آذربایجان را هم ۶۸ هزار و ۳۷۱ تن عنوان و اضافه کرد: این میزان نسبت به ۶۸ هزار و ۲۱۷ تن در سال قبل تفاوت محسوسی نداشته است و عموما شامل؛ مرکبات، انواع میوه، سیمان، مواد شیمیایی، نمک طعام، و کانتینر بوده است.

مدیرکل راه آهن شمال۲ حجم کالاهای وارداتی از آذربایجان را هم در این مدت ۶۹ هزار و ۴۵۵تن کالا عنوان کرد که نسبت به ۳۲ هزار و ۴۲۰ تن کالای وارداتی سال قبل در این زمان ۱۱۴ درصد رشد یافته و عموما شامل انواع چوب، الوار، ذرت، عدس و غیره است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با حدود ۹۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.