ترانزیت ریلی کالا از پایانه آستارا به کشور آذربایجان ۲۶۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ گفت: طی سه ماه گذشته ۶۹ هزار و ۸۵۶ تن کالا از پایانه ریلی آستارا به جمهوری آذربایجان جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۶۴ درصدی دارد.

غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال۲ کالاهای ترانزیت شده از مسیر ریلی آستارا را شامل چوب و الوار و غلات عنوان کرد.

وی اظهار کرد: همچنین در این‌مدت از این مسیر ۵۷ هزار و ۱۱۵ تن کالا صادر شده که این میزان نسبت به ۵۵ هزار و ٩۵٨ تن پارسال ٢ درصد رشد داشته است.

ولدی با اشاره به واردات کالا هم گفت: ۵۵ هزار و ۲۹۸ تن کالا از این مسیر وارد کشور شده که نسبت به ۲۵ هزار و ۶۵ تن سال‌قبل دراین زمان ۱۲۱ درصد رشد دارد.

وی‌بیان کرد: مواد شیمیایی و کاشی عمده کالاهای صادراتی و الوار و چوب و غلات بیشترین محصولات وارداتی از طریق این پایانه ریلی به استان بوده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان حاشیه خزر واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد.

راه آهن آستارا - آستارا فروردین ماه سال ۹۷ با حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان به بهره برداری رسید و روزانه قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان، کالاهای خود را در بارانداز آستارای ایران تخلیه می کنند و بار به وسیله کامیون‌ها به صورت حمل‌ونقل ترکیبی به نقاط دیگر کشور منتقل می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.