اهدای خون بیش از ۲۰۰۰ نفر از مجاوران و زائران حضرت رضا (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی

سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی از اهدای خون بیش از ۲۰۰۰ نفر از مجاوران و زائران حضرت رضا (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

سعید اصغریان مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: روز پنجشنبه، پنجم مرداد ماه، مصادف با تاسوعای حسینی ۹۹۳ نفر به منظور اهدا و ادای نذر خون به ۹ مرکز فعال اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۷۲۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او با بیان اینکه نذر خون حسینی سازمان انتقال خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد و عوامل مراکز اهدای خون میزبان اهداکنندگان خواهند بود، افزود: به طور کلی طی ۲ روز تاسوعا و عاشورای حسینی، ۲۷۱۷ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۰۰۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به استقبال پرشور مردم خراسان رضوی از اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ادامه داد: امیدواریم مجاوران و زائران حضرت رضا (ع) در همه روز‌های سال اهدای خون را مد نظر قرار دهند و نسبت به این امر اهتمام داشته باشند چرا که لازم است فرهنگ اهدا و نذر خون به عنوان یک معروف پسندیده و سنت حسنه ترویج شود.

اصغریان با اشاره به اینکه خراسان رضوی دومین مصرف‌کننده بزرگ خون و فرآورده‌های خونی در کشور است، از دارندگان همه گروه‌های خونی دعوت به مشارکت در این امر خیر به منظور تامین نیاز‌های بیماران در ۶۳ بیمارستان و مرکز درمانی سطح استان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.