استمداد از مردم جنوب خراسان رضوی برای اهدای خون

رئیس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه از مردم شهرستان‌های مرکزی و جنوب خراسان رضوی خواست با افزایش اهدای خون ضمن کمک به همنوعان خود؛ ذخایر کاهش یافته خونی را در حد پایدار نگه دارند.

علیرضا علاقه‌مند رئیس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه گفت: افزایش قابل توجه عمل‌های جراحی و نیازمندی بالای بیماران خاص طی سال جاری باعث رشد چشمگیر مصرف و به تبع آن کاهش ذخایر خونی در سطح خراسان رضوی بویژه جنوب استان شده است.

او افزود: کاهش ذخایر خونی منطقه در حالی رخ داد که از ابتدای امسال تاکنون شاهد افزایش اهدای زندگی توسط مردم شهر‌های مرکزی و جنوب خراسان رضوی هستیم.

رئیس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۲۲۱ نفر از مردم تربت حیدریه و کاشمر داوطلب اهدای خون شدند که از این تعداد پنج هزار و ۹۵۳ نفر موفق به اهدا شدند.

علاقه مند با اشاره به اینکه اهدای خون مردم شهر‌های تربت حیدریه و کاشمر طی مدت یاد شده به ترتیب با رشد ۵۲ و ۲۸ درصدی مواجه بود، بیان کرد: اما طی ۲ روز گذشته و همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی به ترتیب کاهش ۱۹ و ۳۰ درصدی اهدا نسبت به محرم پارسال را تجربه کردیم.

او تصریح کرد: معمولا طی روال همه ساله در روز‌های تاسوعا و عاشورا با افزایش شمار داوطلبان برای اهدای خون مواجهیم، اما امسال به دلیل گرمای کم سابقه در جنوب خراسان رضوی روند کاهشی را شاهد بودیم.

رئیس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه تاکید کرد: در روز‌های تاسوعا و عاشورا تنها ۲۱۴ نفر برای اهدای خون به پایگاه تربت حیدریه و شهر‌های مجاور مراجعه کردند که از این تعداد تنها ۱۶۲ نفر حائز شرایط لازم برای هدیه بودند که رقم قابل قبولی نیست.

علاقه مد اظهار کرد: پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه به بیمارستان‌های نهم دی، امام حسین (ع) و رازی تربت‌حیدریه، بیمارستان‌های شهید مدرس و حضرت ابوالفضل کاشمر، بیمارستان حضرت زهرا (س) رشتخوار و بیمارستان ۲۲ بهمن خواف در شرایط عادی و به سایر مراکز درمانی خراسان رضوی در شرایط بحرانی خدمات ارایه می‌دهد.

او با تصریح بر اینکه ذخایر خون برای تحویل بهنگام به این مراکز درمانی پایین‌تر از حد نصاب لازم است از تمام گروه‌های خونی بویژه در جنوب خراسان رضوی خواست به یاری همنوعان خود بشتابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.