نماینده ولی فقیه گیلان تصریح کرد؛

خداباوری، استکبار ستیزی و عدالت طلبی رمز ماندگاری نهضت امام حسین (ع)

نماینده ولی فقیه گیلان گفت: قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام به ما آموخت که مرگ با عزت، شرافتمندتر از زندگی با ذلت است.

نماینده ی ولی فقیه گیلان امروز در خطبه‌های نماز جمعه و ظهر عاشورای مرکز استان که به صورت همزمان در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، با تبیین اهداف قیام حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و نهضت کربلا ، گفت : خداباوری ، استکبار ستیزی و عدالت طلبی از عوامل ماندگاری نهضت امام حسین علیه السلام است و همین ویژگی‌ها موجب شده تا دلباختگان این مکتب، مجذوب حقایق انسان ساز آن شده و زیاده خواهان کوردل عالم هم به مخالفت با آن برخیزند.

آیت الله رسول فلاحتی تاکید کرد: بنا بر تجارب تاریخی ، دشمنان دین خدا در برابر مبارزات ظلم ستیزانه مانع می‌شوند و حق طلبان و آزادگان هم به حمایت از راه حقیقت بر می‌خیزند و مکتب بی بدیل و درس آموز عاشورا جلوه‌ی زیبایی از سیر در راه حقیقت و عدالت است که آزادگان عالم را به خود جذب کرده است.

امام جمعه‌ی رشت در ادامه، حضور میلیونی ملت حسینی ایران در عزاداری‌های ماه محرم را مایه‌ی عزت و افتخار دانست و گفت: جامعه ایی که وفادار به ارزش‌های برگرفته از مکتب عاشورا باشد، عزتمند و افتخار آفرین است.

وی همچنین با گرامیداشت دوازدهم محرم سالروز شهادت حضرت زین العابدین علیه السلام، به نقش تبیینی این امام در عرصه‌ی جهاد فرهنگی واقعه‌ی کربلا پرداخت و اضافه کرد: امام زین العابدین علیه السلام همراه با زینب کبرا سلام الله علیها ، نقطه‌ی عطفی در رساندن پیام حقیقی واقعه‌ی کربلا به گوش جهانیان بودند و این دو بزرگوار در عرصه‌ی جهاد تبیین، رسالت بزرگ خود را به نحوی شایسته و بایسته به انجام رساندند.

نماینده ی ولی فقیه گیلان در بخش پایانی سخنان خویش با اشاره به تحولات داخلی رژیم غاصب اسراییل و تشدید بحران هویت در این نظام کودک کش افزود : مجموع قراین و شواهد حکایت از افول این رژیم غاصب در آینده ایی نزدیک دارد، بطوری که ادامه‌ی این روند، فروپاشی اسراییل غاصب را زودتر از ۲۵ سال پیش بینی شده، تسریع خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.