برگزاری رزمایش‌های هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا

نیروی هوایی کره جنوبی از برگزاری مانور‌های مشترک بین سئول و واشنگتن با استفاده از جنگنده‌های پیشرفته خبر داد.

نیروی هوایی کره جنوبی فاش کرد که این هفته سئول و واشنگتن، با همکاری یکدیگر مانور‌های هوایی منظم انجام داده‌اند. 

به گزارش تله تریدر، در رزمایش مشترک نیرو‌های آمریکایی و کره جنوبی ۱۰ جت جنگنده پیشرفته از جمله جت F-۳۵A کره جنوبی شرکت داشتند. گفته می‌شود این رزمایش‌ها با هدف ارتقای همکاری و توانمندی‌های دوجانبه نیرو‌های هوایی دو کشور انجام شده است.

یکی از هواپیما‌های کلیدی در این رزمایش، F-۳۵A است که یک هواپیمای جنگنده رادارگریز پیشرفته است. گنجاندن این هواپیمای پیشرفته در برنامه رزمایش نشان دهنده اهمیت افزایش توانایی‌های نظامی برای کره‌جنوبی است.

رسانه‌های کره‌جنوبی می‌گویند مانور‌های هوایی مشترک برای این کشور حیاتی است، زیرا نه تنها اتحاد نظامی با واشنگتن را تقویت می‌کند، بلکه به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر تهدید‌ها و درگیری‌های احتمالی در منطقه عمل می‌کند. 

در مقابل، کره شمالی حضور نظامی آمریکا در منطقه را «تحریک‌آمیز» خوانده و از انجام هرگونه رزمایش بین دو طرف در آب‌های منطقه به شدت انتقاد کرده است. افزون بر این، آمریکا به تازگی زیردریایی‌های هسته‌ای خود را وارد آب‌های کره جنوبی کرده است که بر تنش‌ها در منطقه افزوده است. 

وزیر دفاع کره شمالی ساعاتی پیش گفت واشنگتن در حال انجام اقدامات تحریک‌آمیز است و هشدار داد هر گونه حمله نظامی با تسلیحات هسته‌ای به کره شمالی با پاسخ سختی مواجه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار