قدردانی پوتین از رهبر کره شمالی برای حمایت از روسیه

رئیس جمهور روسیه در نامه‌ای به رهبر کره شمالی از مواضع قاطع پیونگ یانگ در حمایت از مسکو در جنگ اوکراین قدردانی کرد.

سفر سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به کره شمالی نشان داد مسکو و پیونگ یانگ علی رغم تحریم‌های سنگین غرب به دنبال گسترش روابط دو جانبه هستند. موضوعات امنیتی – دفاعی یکی از مهمترین جنبه‌های همکاری‌های دو طرف است. شویگو در سفر به پیونگ یانگ حامل نامه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای رهبر کره شمالی بود که امروز جزئیات آن در رسانه‌های این کشور منتشر شد. 

به گزارش الجزیره، رسانه‌های کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کردند پوتین در نامه شخصی به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از مواضع قاطع پیونگ یانگ در حمایت از مسکو در جنگ اوکراین قدردانی کرده است. 

رئیس جمهور روسیه در این نامه با انتقاد از سیاست‌های سلطه طلبانه آمریکا، آورده است: منافع میان مسکو و پیونگ یانگ در راستای مقابله با سیاست جبهه غرب است که مانع از استقرار نظم جهانی چند قطبی و عادلانه در نظام بین الملل می‌شود. 

کره شمالی همواره برای آمریکا از لفظ امپریالیسم جهانی استفاده می‌کند که در نامه پوتین نیز به این موضوع اشاره شده است. مقامات غربی پیش‌تر مدعی شده بودند گروه واگنر، بزرگترین پیمانکار نظامی روسیه که نقش فعالی در جنگ اوکراین داشته است اقدام به تهیه مهمات جنگی از جمله گلوله توپ و خمپاره از پیونگ یانگ کرده بود؛ ادعایی که از سوی مقامات دو کشور رد شده است. 

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در سفر به پیونگ یانگ در کنار مقامات ارشد این کشور ناظر به رژه شبانه نیرو‌های مسلح کره شمالی در سالروز هفتادمین سالگرد پیروزی این کشور در جنگ کره (سال ۱۹۵۳) بود. در این رژه تسلیحات سنگین پیونگ یانگ از جمله موشک‌های بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به نمایش درآمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار