پالایشگاه آبادان منبع تولید آب برای ۱۱ نقطه شهر

رئیس سرویس‌های آب و برق و بخار شرکت پالایش نفت آبادان از تولید و توزیع آب شرب به ۱۱ نقطه آبادان توسط پالایشگاه خبر داد.

افشاری رئیس سرویس‌های آب و برق و بخار شرکت پالایش نفت آبادان گفت: این شرکت ماهانه ۶۵۰ مترمکعب آب را به سیستم آبرسانی ۱۱ نقطه در این شهرستان تزریق می‌کند.

به گفته او این میزان به غیر از آبرسانی به مناطق شرکتی، ادارات و اماکن مربوط به پالایشگاه است.

این مسئول گفت: پالایشگاه آبادان با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود مراکزی از جمله دانشگاه پیام نور، بیمارستان امام خمینی (ره)، کوی سیکلن و دیگر شرکت‌های نفتی همچون شرکت پخش فرآورده‌های نفتی،   پتروشیمی آبادان، شرکت نفت ایرانول و پاسارگارد آبرسانی می‌کند.

رئیس سرویس‌های آب و برق و بخار شرکت پالایش نفت آبادان همچنین آبادان کیفیت بالاتر، فشار بیشتر، کدورت پایین‌تر و نظارت مستمر بر کیفیت را از امتیازات آب تولید شده در پالایشگاه آبادان نسبت به اب شرب شهری برشمرد.

او با بیان اینکه پالایشگاه پیشتر آب مورد نیاز خود را از اروندرود تامین می‌کرد گفت: به دلیل شوری بالای آن در حال حاضر رودخانه بهمنشیر منبع دریافت آب پالایشگاه آبادان است.

◻️به گفته آقای افشاری در دوران اوج مصرف، هشت تا ۱۰ هزار مترمکعب در ساعت آب خام برداشت و فرآیند تصفیه شامل زلال سازی و گندزدایی بر روی آن انجام می‌شود تا کدورت آب از ۶۰ و ۷۰ به ۵ NTU و میزان کلر آن به ۲تا۸ دهم PPM عاری از آلودگی میکروبی برسد و برای مصارف مختلف استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.