حرام خور و بی حیا کردن جامعه حربه شیطان صفتان است

کارشناس مذهبی گفت: در مدرسه محرّم برای رشد باید از گناه دوری کرد و سلامت روح در مقابل گناه با ورع، کنترل نفس و استغفار امکان پذیر است.

حجت الاسلام ماندگاری، کارشناس مذهبی در مراسم سوگواری در آستان مقدس حرم حضرت زینب خواهر امام رضا (ع) گفت: امروز هم دشمنان قصد دارند وجود ما را با بی حیایی، حرام خوری، بی غیرتی، نزول خواری و به هر طریقی دیگر ناپاک کنند که در این صورت نه دعا‌ها مستجاب می‌شود و نه می‌توان از امام دفاع کرد.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری افزود: ارتباط با نامحرم بزرگترین زمینه گناه است که این ارتباط در هر جایی حضوری یا مجازی حرام و وسوسه شیطان است.


او با اشاره به اینکه دومین کار برای سلامت روح، کنترل و عفت نفس در مقابل گناه است گفت: حضرت یوسف علیه السلام در مواجهه با زلیخا از گناه دوری می‌کرد و وقتی هم در دام وی افتاد به خدای روی کرد و از پروردگار کمک خواست و پشت به گناه کرد.


حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به واقعه کربلا گفت: حُر در سپاه یزید بود و به یزیدیان پشت کرد و به لشکر اسلام روی آورد و امام حسین علیه السلام هم او را در آغوش گرفت، بنابراین اگر پشت به گناه کنیم، خدا آغوشش را به روی ما باز می‌کند و در‌های بسته گشوده می‌شود.


او تاکید کرد: مملکت ما از آمریکا و انگلیس ضربه نمی‌خورد، از دروغ، حرام خوری‌ها و از گناهان آسیب می‌بیند و ما از تبعیض‌ها، فساد‌ها، اختلاس ها، رباها، بی حیایی‌ها و بی غیرتی‌ها آسیب خواهیم دید.


مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم الحرام در آستان مقدس حرم حضرت زینب خواهر امام رضا علیهما السلام در خیابان آیت الله غفاری اصفهان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.