سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیارد یورویی آلمان در بخش نظامی

وزیر دفاع آلمان تایید کرد این کشور قصد دارد تا چند سال آینده برای پر کردن انبار تسلیحات خود ۲۲ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کند.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای با یک مجله آلمانی اعلام کرد آلمان تا سال ۲۰۳۱، باید بیش از ۲۰ میلیارد یورو در مهمات سرمایه گذاری کند.

براساس گزارش اسپوتنیک، او افزود که بدون مهمات، حتی مدرن‌ترین سیستم‌های تسلیحاتی هم هیچ فایده‌ای ندارند، «حتی اگر در حیاط خلوت ما ایستاده باشند و آماده استقرار باشند».

 کشور‌های غربی پس از محموله‌های انبوه به اوکراین با مشکل کمبود مهمات مواجه شده‌اند. در ۱۹ ژوئن،  وزارت دفاع آلمان گفت که تنها ۲۰۰۰۰ گلوله توپ انفجاری قوی در انبار‌های آن باقی مانده است.

در ماه ژوئن، رسانه‌های آلمان گزارش دادند که دولت آلمان در حال آماده سازی قراردادی برای تأمین طولانی مدت مهمات توپخانه به اوکراین و همچنین برای برآورده ساختن خواسته‌های خود بوده است.

 با این وجود مسکو ارسال تجهیزات نظامی خارجی به اوکراین را محکوم کرده است. در آوریل ۲۰۲۲، روسیه یادداشت دیپلماتیکی به همه کشور‌های ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده است که هرگونه محموله حاوی سلاح برای اوکراین به هدف قانونی روسیه تبدیل خواهد شد.

در طول درگیری میان مکسو و کی‌یف، اوکراین سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته‌تری را از حامیان غربی خود خواسته است. کی‌یف در ماه‌های اخیر درخواست‌ها را از کشور‌های عضو ناتو برای تامین جت‌های جنگنده‌ها، به ویژه F-۱۶ ساخت آمریکا، تشدید کرده است، این در حالیست که پیشتر این کشور دریافت ده‌ها تانک لئوپارد ۲ و ۱، ام ۱ آبرامز و چلنجر ۲ را از چندین کشور اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس تضمین کرده بود.

برلین بار‌ها اعلام کرده است که قصد ندارد با ارسال انواع جدید تسلیحات به کی‌یف به تنهایی و بدون هماهنگی قبلی با دیگر شرکای ناتو، خطر تشدید تنش با مسکو را افزایش دهد. آلمان برای ماه‌ها در برابر درخواست‌ها برای ارائه تانک‌های «لئوپارد» مقاومت می‌کرد تا اینکه واشنگتن قول داد برخی از تانک‌های آبرامز خود را نیز در اواخر سال جاری ارسال خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار