اعتراف مقام سابق کاخ سفید به بدعهدی آمریکا

سخنگوی سابق دولت بایدن تاکید کرد اروپا حق دارد درخصوص تعهد آمریکا نگران باشد.

جن ساکی سخنگوی پیشین دوبت بایدن در مصاحبه‌ای با ام اس ان بی سی اعلام کرد اینکه اروپا درخصوص متعهد بودن آمریکا نگرامن است، حق دارد.

او در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات بایدن که به دنبال اطمینان دادن به متحدان این کشور بود، پرسید که اگر جمهوریخواهان بار دیگر وارد کاخ سفید شوند, تعهد آمریکا چگونه خواهد بود؟

سخنگوی سابق کاخ سفید پاسخ داد که دولت بایدن تلاش زیادی کرده تا متحدان آمریکا را در مورد حمایت مالی و نظامی از اوکراین در جنگ با روسیه در کنار هم حفظ کند. اما او گفت که نگرانی ها در مورد تأثیر یک تغییر سیاسی در آمریکا بر ائتلاف معتبر است.

این مقام سابق آمریکایی گفت: «در طول دهه‌ها توافق‌هایی در مورد اینکه هنجارهای ما چگونه باید باشد و سیاست آمریکا در مورد تعدادی از مسائل چگونه باید باشد، وجود داشته است، زیرا این رویکرد به قدرت ناتو و ارزش‌های ما مربوط می‌شود. اما این رویکرد با ترامپ تغییر کرد و بسیاری از متحدان و شرکای ما را عصبی کرد. شما انعکاس این نارضایتی را مشاهده کردید.»

پیش از این هم بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در واکنش به سخنان زلنسکی علیه ناتو گفته بود او باید سعی کند کشورهای حامی خود را راضی کند تا به کمک‌های نظامی خود ادامه دهند زیرا انتخابات در آمریکا درحال نزدیک شدن است و مشخص نیست چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد.

برچسب ها: کاخ سفید ، اوکراین ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار