پرشدگی ۷۵ درصدی سد مجن شاهرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از پرشدگی ۷۵ درصدی سد مجن در شهرستان شاهرود این استان خبر داد.

محسن عسکری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اظهار کرد: این سد تنها سد استان است که درصد پرشدگی آن در سال جاری در مقایسه با سال قبل آن بیشتر است.

وی ادامه داد: میزان پرشدگی سد مجن امسال ۷۸ درصد است و این در حالی است که این شاخص در مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان میزان ورودی امسال این سد را ۱۱۰ لیتر برثانیه برشمرد و گفت: این میزان در سال گذشته ۱۱۵ لیتر برثانیه بوده است.

وی میزان خروجی آب امسال از این سد را ۲۲۰ لیتر بر ثانیه اعلام و تصریح کرد: میزان خروجی این سد در سال گذشته ۲۵۰ لیتر برثانیه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان تراز نرمال این سد را ۳.۴ mom اعلام و تصریح کرد: حجم مخزن امسال سد مجن ۲.۴۷ میلیون مترمکعب است و این در حالی است که این شاخص در مدت مشابه سال قبل ۲.۲۵ میلیون مترمکعب بوده است.

عسگری با اشاره به قرار گرفتن این سد در یکی از مناطق با بارندگی بیشتر در استان گفت: سد مجن در بین سه سد مهم این استان تنها سدی است که نسبت به سال قبل از پرشدگی بیشتری برخوردار شده است.

وی با اشاره به کاهش محسوس بارندگی‌های سالیانه در استان و کشور بر لزوم صرفه جویی بیشتر در منابع آبی به عنوان یک ضرورت تاکید و اظهار کرد: مدیریت مصرف و استفاده بهینه از آب در همه بخش‌ها امری ضروری است که باید مورد توجه همه هم استانی‌ها و هم میهنان قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.