پایان کار وندی شرمن در دولت بایدن

نماینده سابق آمریکا در مذاکرات برجام در پایان ماه جاری میلادی بازنشسته می‌شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی، پس از کناره گیری آتی وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه، به عنوان جایگزین او درخواست کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در ماه می، شرمن اعلام کرد که قصد دارد از خدمات دولتی آمریکا بازنشسته شود. بلینکن در بیانیه‌ای گفت: آخرین روز کاری شرمن در ۲۸ جولای خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: «پس از بازنشستگی وندی، رئیس جمهور بایدن از ویکتوریا نولاند خواسته که تا تایید معاون بعدی وزیر، به عنوان سرپرست معاون وزیر خدمت کند.

بر اساس این بیانیه، بلینکن شرمن را به خاطر کارش در وزارت امور خارجه تحسین کرد و حرفه او را «از هر نظر فوق العاده» خواند.

ماه گذشته، سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکا گزارش داد که خبر خروج شرمن باعث ایجاد "هراس" در میان کارکنان وزارت امور خارجه شده است.

وندی شرمن، دیپلمات و نماینده سابق آمریکا در مذاکرات برجام در سال ۲۰۱۵ که هم اکنون معاون وزیر امور خارجه دولت جو بایدن است، در اواخر ماه جاری میلادی بازنشسته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۱:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
شاید تمایل به ترامپ باعث اخراج بی سر و صدای او شد. و حال آنکه دولت منحوس سوئد از برای ایجاد آزادی (مطلق) بیان اجازه سوزاندن کتب آسمانی را هم صادر میکند. قربون برم خدا را یک بام و چهل و دو هوا را.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
دوست عراقچی و ظریف کنار رفت ولی لطمه بزرگی با کمک دوستانش منظورم تیم ظریف است به ایران زد و از طرفی هم رسما و در برنامه تلویزیونی به همه ایرانیها توهین کرد و حتی همنوجا به ریش تیم مذاکرات ما هم خندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
سفارشی برای عباس و محید نداره خانم وندی؟!!!!!!!
آخرین اخبار