ایجاد سامانه هوشمند ساماندهی سواحل کشور

سامانه هوشمند ساماندهی سواحل کشور در وزارت کشور به عنوان طرح ملی تصویب شده و بودجه آن آماده است.

مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در مجمع عمومی هیات نجات غریق و غواصی استان مازندران در بابلسر گفت: سامانه هوشمند ساماندهی سواحل کشور  یا طرح GIS توسط جوانان استان مازندران طراحی شده و قابلیت اجرا به عنوان یک طرح ملی در ۷ استان ساحلی کشور را دارد.

او با بیان اینکه این طرح در وزارت کشور به عنوان طرح ملی تصویب شده و بودجه آن آماده است، افزود: قول می‌دهم در وزارت کشور پیگیری لازم را انجام دهم تا دغدغه هیات نجات غریق و غواصی مازندران برای اجرای طرح برطرف شود.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی ادامه داد: سامانه هوشمند ساماندهی سواحل کشور یا دریای امن را پارسال در رامسر به وزیر ورزش و جوانان ارائه دادیم.

مهدی حیدری با بیان اینکه حمایت کامل وزارت کشور در اجرای این طرح وجود دارد، گفت: خوشبختانه آمار غریق در کشور امسال با تلاش و حضور موثر ناجیان غریق کاهش داشته است.

او افزود: اگرچه امداد و نجات در سواحل دریا با هلال احمر است و نمی‌توان منکر زحمات دستگاه‌های دیگر شد، اما اگر ناجیان غریق در سواحل مستقر نباشند، خدمات امداد و نجات به درستی انجام نمی‌شود.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی ادامه داد: ناجیان غریق مستقر در سواحل کشور در مواجه با حوادث دریایی، با آموزش‌هایی که دیده اند پیش از اینکه هلال احمر و اورژانس به صحنه برسند عملیات احیای قلبی و CPR را انجام می‌دهند که این اقدام نقش زیادی در زنده ماندن غریق دارد.

مهدی حیدری با بیان اینکه مازندران هدف و مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی برای استفاده از دریا است، گفت: هیات نجات غریق و غواصی مازندران از جمله هیات‌های برگزیده کشور است که همانند یک سازمان عمل می‌کند و گزارش هر روزه اقدامات آن‌ها برای وزیر ورزش و جوانان و معاون توسعه امور ورزش قهرمانی ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.