مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

درب همه مساجد زنجان روز یوم‌العباس باز خواهد بود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر به عزاداران، همه مساجد زنجان در روز یوم‌العباس( هشتم محرم) باز خواهد بود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با توجه به اینکه در روز یوم العباس زنجان میزبان تعداد زیادی از عزاداران و گردشگران مذهبی از سایر کشورهاست، به همین دلیل طبق هماهنگی صورت گرفته همه مساجد در این روز فعال خواهند بود.

وی گفت: به هیأت امنای مساجد تاکید شده است نسبت به نظافت و شست و شوی سرویس‌های بهداشتی مساجد و ارائه خدمات بهتر به عزاداران حسینی اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه به جزئیات اجرای طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی و اجرای طرح شمیم حسینی» اشاره کرد و افزود: در مجموعه اوقاف محرم معنای دیگری دارد، چون بیشتر موقوفات ما با عنوان وقف برای برپایی جلسات امام حسین(ع) یا پشتیبانی از مراسم‌های مذهبی ایام محرم و صفر است.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه طرح شمیم حسینی برای باشکوه‎‌تر برگزار شدن این مراسم اجرا می‌شود، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما طرح «شمیم حسینی» است که برای حمایت از هیات‌های مذهبی مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود.

وی تصریح کرد: طبق آمار بیش از ۵۰ درصد موقوفات استان در حوزه عزاداری برای امام حسین (ع) است که در همین راستا طرح‌‎های مختلفی در اوقاف اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.