کرمانشاه میزبان بخش پژوهشی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : بخش پژوهشی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور اواخر مرداد به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

فضل‌الله پُرنوره رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : مرحله نهاییِ بخش پژوهشی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور از ۲۷ مرداد تا چهارم شهریور در دو بخش پسران و دختران به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

پرنوره با بیان اینکه طی روز‌های ۲۷ تا ۳۱ مرداد بخش حضوری این مسابقات با حضور دانش‌آموزان پسر منتخب تمامی استان‌ها در کرمانشاه برگزار خواهد شد، افزود: در روز‌های یکم تا چهارم شهریور ماه هم دانش‌آموزان دختر منتخب مرحله مقدماتی مسابقات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور در کرمانشاه به رقابت با هم خواهند پرداخت.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم با حضور ۴۸۰ نفر از دانش آموزان برگزیده مرحله مقدماتی سراسر کشور، گفت: نیمی از این دانش‌آموزان پسر و نیم دیگر آن‌ها دختران هستند.

پرنوره افزود: در این دوره از مسابقات، دانش‌آموزان ابتدا در بخش مقدماتی در رشته‌های انشای نماز، صحیفه سجادیه، احکام، تفسیر، گفتمان مهدوی و نهج‌البلاغه آثار خود را از هر استان، هر پایه و رشته به دبیرخانه مسابقات ارسال کرده‌اند و از هر رشته و پایه دانش‌آموزانی که امتیاز حدنصاب را به دست آورده‌اند، به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در کشور در دو بخش آوایی و پژوهشی، ادامه داد: مرحله نهایی بخش پژوهشی مسابقات قرآن، عترت و نماز شامل رشته‌های انشای نماز، صحیفه سجادیه، احکام، تفسیر، گفتمان مهدوی و نهج‌البلاغه بوده که مرحله نهایی آن به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد و بخش آوایی این مسابقات هم شامل رشته‌های اذان، قرائت، حفظ، مداحی و دعاخوانی است که به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد.

پرنوره یادآور شد: حدود ۵.۵ میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور ثبت‌نام کرده‌اند که حدود نیمی از آن‌ها داوطلب شرکت در رشته‌های بخش پژوهشی بوده‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.