میزبانی مسابقات ملی مهارت نیازمند مساعدت مسئولان اردبیل

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ضمن اشاره به اینکه برای میزبانی مسابقات ملی مهارت اعتبار مالی نیازمندیم و مساعدت مسئولان استان را طلب می‌کنیم، افزود: مهارت آموزی یک ثروت است و با اعزام مربیان آماده همکاری با واحد‌های صنعتی استان هستیم.

رحیم یونسی با بیان اینکه در مسابقات ملی مهارت در سال گذشته ۵ نفر مهارت آموزان استان توانستند مقام‌هایی را کسب کنند، افزود: در سال جدید برای حفظ مقام‌ها و کسب عناوین دیگر شرکت خواهیم کرد. یونسی برگزاری مسابقات ملی مهارت را در استان با مشارکت بخش خصوصی قابل تحقق دانست و از تخصیص نیافتن اعتبار دولتی برای میزبانی استان خبر داد.

او بیان کرد: متأسفانه بخش خصوصی در استان برای مشارکت در این امر استقبال نمی‌کند و برای میزبانی از این رویداد نیازمند مساعدت مسئولان استان می‌باشیم.

یونسی با بیان اینکه بخش خصوصی در استان اهتمام خاصی برای مهارت آموزی نیرو‌های خود ندارد و آن را هدر رفت فرض می‌کند، اظهار کرد: مهارت آموزی یک سرمایه است و باید مهارت آموزی‌های لازم برای نیرو‌های تولیدی در استان انجام شود، چراکه با ارتقاء مهارت افزایش بهره وری را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: در برنامه‌های تحول سازمان و در بحث صدور مجوز و توانمندسازی بخش خصوصی برای آموزش مهارت به علاقمندان قریب ۲۰ درصد مجوز صادر کرده ایم و امیدواریم بتوانیم بخش خصوصی را به عنوان بازوی کمکی پای کار بیاوریم تا در ارائه آموزش‌های مهارتی در کنار این اداره کل باشند.

یونسی با بیان اینکه در بخش آموزش‌های روستایی و عشایری ۲۰ درصد تعهدات قبلی را افزایش داده ایم، گفت: در راه اندازی کارگاه‌های نوین و بروزرسانی تجهیزات فرسوده کارگاه‌ها و احداث کارگاه‌های جدید اقداماتی را انجام داده ایم و همچنین برای تجهیز خانه هوشمند با پرداخت هزینه تجهیزات خریداری شده و ۸۰ درصد این تجهیزات به استان رسیده است.

او در رابطه با خانه هوشمند تصریح کرد: خانه هوشمند حرکت بسوی اینترنت اشیاء است و در بلند مرتبه سازی جهت تسهیل و رفاه بیشتر مردم استفاده می‌شود که با سرفصل ۵۰ استاندراد به زودی آموزش خواهیم داد.

این مقام مسئول استان ادامه داد: برخی از رشته‌ای فنی وحرفه‌ای در استان بازار پسند می‌باشند و در رشته‌هایی مانند تأسیسات و برق و تعمیر و نگهداری آسانسور کارآموز به محض آموزش و کسب مهارت جذب شرکت‌ها می‌شوند و در بازار خدمات ارائه می‌دهند.

یونسی تأکید کرد: مرکز آموزش خواهران در خیابان ارس، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در خیابان سعدی و مرکزی در محله مقدس و همچنین مرکز صنعت ساختمان در شهرک نیستان از زیرمجموعه‌های سازمان بوده و فعال می‌باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اضافه کرد: در اکثر شهرستان‌ها مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران فعال است و همچنین در شهر جعفرآباد ساختمان آموزش فنی و حرفه‌ای با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در حال تکمیل است که به محض تحویل ساختمان تجهیز خواهد شد.

رحیم یونسی به جذب در بازار قریب ۶۰ درصد افراد آموزش دیده سازمان اشاره کرد و افزود: کارشناس مشاوره و رهگیری در سازمان مستقر است و افرادی که به مراکز آموزشی برای مهارت آموزی مراجعه می‌کنند رصد می‌شود تا مشخص شود بعد از آموزش چه می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: طرح جوارکارگاهی و بین کارگاهی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اجرا میشود و در این مورد سال گذشته ۱۸ مجوز صادر شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در این طرح کارگاه‌هایی که بدنبال توانمندسازی نیروی کار خود بودند مربیان سازمان را بعنوان استادکار اعزام می‌کردیم تا آموزش لازم ارائه شود و عیب و ایراد کار آنان رفع شود.

یونسی افزود: در سال جاری تعهد داریم برای اجرای طرح جوارکارگاهی مجوز‌هایی صادر کنیم تا مراکز صنعتی با استفاده از معافیت تامین اجتماعی افراد شاغل توانمند شده را جذب و بکارگیری کنند.

او اعلام کرد: در سال گذشته اولین استان بودیم که با مشارکت شرکت کشت و صنعت مغان مرکز کاربینی و تجربه اندوزی مربیان کشاورزی را سه دوره پذیریش کردیم که استقبال خوبی از استان‌های مختلف شد و امسال نیز انجام خواهیم داد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کارخانه تولید کفش ایمنی یحیی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل با اعزام مربیان از سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش مهارت، ۱۵۰ نیروی توانمند شده را جذب و در حال فعالیت می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.